Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود:

2.8 میلیارد تسهیلات خرید نشاکار برنج در میاندورود جذب شد

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود گفت: از ابتدای امسال تاکنون 2.8 میلیارد ریال تسهیلات خرید دستگاه نشاکار برنج در این شهرستان جذب شد.

2.8 میلیارد تسهیلات خرید نشاکار برنج در میاندورود جذب شد

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید اسماعیل علوی از جذب 2.8 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در شهرستان میاندورود از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: این اعتبارات برای توسعه نشاء مکانیزه و خرید 4 دستگاه نشاکار برنج بین متقاضیان توزیع شد.

وی با بیان اینکه شالیکاران در انجام نشاکاری سنتی عجله نکنند و تا جایی که می‌توانند از ظرفیت دستگاه نشاکار بهره بگیرند، افزود: کشاورزان ممنوعیت استفاده از کارگران غیربومی در کشت برنج را جدی بگیرند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود با اشاره به اینکه این تسهیلات جذب شده شامل سه دستگاه نشاکار 6 ردیفه و یک دستگاه نشاکار 4 ردیفه است، تصریح کرد: با مکانیزه کردن کشاورزی و رونق واحدهای تولیدی در این بخش، رشد قابل توجهی در تولید، خودکفایی و صادرات محصولات کشاورزی خواهیم داشت.

علوی با بیان اینکه پیش بینی می شود در سال زراعی جاری 8 هزار و 592 هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان برنج کشت شود، گفت: پیش بینی می شود امسال 87 درصد معادل 7 هزار و 700 هکتار از زمین های شالیزاری این شهرستان به روش مکانیزه کشت شود.

این مسوول بیان کرد: چند سال اخیر روند تعداد ادوات و ماشین‎آلات کشاورزی در این شهرستان سیر صعودی داشته و با ادامه این روند در سال‎های آتی، شاهد تحول و توسعه مکانیزه شدن کشاورزی در این منطقه خواهیم بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید