Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

تولید 5 هزار تن بذر اصلاح شده گندم در مازندران

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تولید 5 هزار تنی بذر اصلاح شده گندم در استان خبر داد.

تولید 5 هزار تن بذر اصلاح شده گندم در مازندران

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، عباس پورنصراله از برنامه‌ریزی برای تولید 5 هزارتن بذر گندم اصلاح شده در استان برای کشت در سال زراعی 1400-1399 خبر داد و افزود: این بذور در طبقات پرورشی، مادری و گواهی شده تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: به کشاورزان توصیه می‌شود برای افزایش کمی و کیفی تولید گندم از بذر اصلاح شده که در سال زراعی جاری در این استان تولید شد، استفاده کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: ارقام "احسان، تیرگان، معراج و گنبد" برای کشت در مناطق دشت و ارقام "کلاته، مروارید، قابوس و لاین های n-92-9 و ur-92-15 "برای مناطق کوهپایه به کشاورزان توصیه می شود.

پورنصراله اظهار کرد: اتحادیه تعاونی روستایی، اتحادیه زراعت‌کاران و مرکز تحقیقات تولیدکننده بذر گندم در استان هستند که با هماهنگی معاونت بهبود تولیدات گیاهی، تحقیقات و آموزش کشاورزی و پیمانکاران نسبت به تولید انواع بذور اصلاح شده اقدام می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌بردارانی که مهارت کافی در امر تولید بذر دارند توصیه می شود به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان ها مراجعه و پس از اخذ معرفی‌نامه با شرکت های تولیدکننده بذر قرارداد منعقد کنند تا در تولید بذر اصلاح شده ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی در سال‌ آینده مشارکت کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: کشاورزان از بذر اصلاح شده برای کشت استفاده کنند و در صورت استفاده از بذر خود مصرفی، برای بوجاری و ضدعفونی با کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی مشورت کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید