Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه خبر داد

افزایش سه برابری سمپاشی با پهپاد در مزارع گندم گلوگاه

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه گفت: امسال مبارزه با بیماری های قارچی بوسیله پهپاد در 840 هکتار از مزارع گندم این شهرستان انجام شد که در مقایسه با سال گذشته از رشد سه برابری برخوردار است.

افزایش سه برابری سمپاشی با پهپاد در مزارع گندم گلوگاه

به گزارش خبرنگار اینا در مازندران، غلامرضا قنبری با اشاره به کشت هفت هزار و 150 هکتاری کشت گندم در شهرستان گلوگاه، گفت: در سال زراعی جاری مبارزه با بیماری های قارچی بوسیله پهپاد در 840 هکتار از مزارع گندم این شهرستان انجام شد که این رقم در مقایسه با سال گذشته از رشد سه برابری برخوردار بوده است.

وی با اشاره به مبارزه با بیماری های قارچی در هفت هزار و 930 هکتار از مزارع گندم این شهرستان، افزود: در مجموع 6 هزار و 680 لیتر انواع سموم مصرف و با بیماری های قارچی مبارزه شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه بیان کرد: روش سمپاشی با پهپاد به منظور کشاورزی هوشمند و برای مبارزه با علف های هرز، آفات و بیماری ها، کاهش آلودگی محیط زیست و آب، کاهش مصرف سم و جذب بالای کود شیمیایی استفاده می شود.

وی افزود: بهره گیری از پهپادها، افزایش بهره وری در فرآیند سم پاشی، کاهش خطر نفوذ سم به آب های زیرزمینی، صرفه‌جویی در زمان و مصرف آب و هزینه عملیات، دقت بالای سمپاشی و سهولت در به کارگیری آنها و تسریع در کار را در پی دارد. 

قنبری تصریح کرد: از مزایای دیگر پهبادها، ورود نکردن کشاورز به زمین های زراعی، تماس نداشتن مستقیم کشاورز با سم و نیز از بین نرفتن محصولات بر اثر ورود تراکتور است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید