Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی آمل خبر داد:

تولید سالانه 350 تن قارچ خوراکی در آمل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از تولید سالانه 350 تن قارچ خوراکی در واحدهای تولیدی صنعتی و مشاغل خانکی این شهرستان خبر داد.

تولید سالانه 350 تن قارچ خوراکی در آمل

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید حسین اسلامی گفت: قارچ خوراکی با ارزش غذایی بالا و دارا بودن گروهی از ویتامین ها بویژه ویتامین D و  C، اسیدهای آمینه ضروری و املاح معدنی است و استفاده از قارچ در سبد غذایی به دلیل عدم دارا بودن چربی و میزان فیبر بالا در سلامت و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش ویژه ای دارد که به اشکال تازه خوری در سالادها، کبابی، آب پز، فست فودها و به صورت ترشی مورد استفاده قرار میگیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل بیان کرد: قارچ یکی از سالم ترین مواد غذایی است که می تواند در ترکیب رژیم غذایی مبتلایان به دیابت جای گیرد، قارچ چربی و کلسترول ندارد، مقدار کمی هیدرات کربن را در خودش جای داده و از لحاظ داشتن پروتئین در سطح خوبی قرار دارد،  ویتامین، مواد معدنی، آب و فیبر هم از سایر ترکیبات موجود در قارچ هستند که به سلامت هرچه بیشتر بیماران مبتلا به دیابت  کمک می کنند.

وی با اشاره به پرورش قارچ خوراکی در 26 هزار متر مربع از 37 واحد صنعتی و مشاغل خانگی با اشتغالزایی بیش از 45 نفر، افزود: سالانه 350 تن قارچ خوراکی در این شهرستان تولید می شود.

این مسئول بیان کرد: آموزش جوانان و علاقه مندان به این بخش علاوه بر ارتقاء سطح تولید و تامین نیاز جامعه به قارچ خوراکی می تواند موجب تولید پایدار و اشتغالزایی شود.  

اسلامی با اشاره به اینکه همه قارچ ها خوراکی نیستند و برخی از قارچ های غیرخوراکی و سمی می‌توانند کشنده باشند، به مصرف کنندگان توصیه کرد، قارچ مصرفی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و به صورت بسته بندی های بهداشتی تهیه کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید