Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی آمل خبر داد:

سهم 50 هکتاری آمل در کشت گیاهان دارویی مازندران

مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: 19 گونه شناخته شده در استان وجود دارد که سهم این شهرستان در تولید گیاهان دارویی، 50 هکتار است.

سهم 50 هکتاری آمل در کشت گیاهان دارویی مازندران

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید حسین اسلامی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی که در کشور وجود دارد، می توان گونه های گیاهان دارویی مختلفی در کشور تولید کرد که درآمد آن حتی از نفت بیشتر باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با تاکید بر لزوم کشت گیاهان دارویی، تصریح کرد: گیاهان دارویی می توانند با کمی مراقبت در اراضی شیب دار و دیم تولید شوند.

وی افزود: در سال های اخیر استفاده از گیاهان دارویی به دلیل اثبات اثرات مفید آن، ارزان بودن، کم بودن اثرات جانبی و همچنین سازگار بودن با محیط زیست روز به روز در حال افزایش است و مصرف گیاهان دارویی برای درمان بسیاری از بیماری ها مناسب است.

اسلامی درباره رویکرد جامعه به گیاهان دارویی بیان کرد: عوارض جانبی فراوان داروهای شیمیایی برای درمان بیماری های مزمن از جمله آسم، دیابت، روماتیسم و فشار خون از دلایل گرایش مردم به گیاهان دارویی است.

وی افزود: بخش کشاورزی در اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان و کشاورزان فرصت های خوبی دارد و گیاهان دارویی در بازار جهانی با اقبال عمومی مواجه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: گیاهان دارویی به عنوان ذخایر و گنجینه های ژنتیک می تواند بزرگترین ثروت ملی برای استان باشد که 19 گونه شناخته شده در استان وجود دارد و سهم این شهرستان در تولید گیاهان دارویی، 50 هکتار است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید