Iranian Agriculture News Agency

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران:

مازندران کمترین ضریب تلفات طیور کشور را دارد

معاون بهود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران با 3.7 تلفات، کمترین ضریب تلفات طیور را در کشور دارد در حالیکه این ضریب در کشور 9 است.

مازندران کمترین ضریب تلفات طیور کشور را دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، علیرضا عطایی نژاد معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه ستاد جهش تولید محصولات کشاورزی استان با اشاره به وضعیت مناسب استان در زمینه تولیدات دامی گفت: مازندران ظرفیت بالایی در زمینه تولید اشتغال در مقوله دام دارد.

عطایی نژاد افزود: ما با 3.7 تلفات، کمترین ضریب تلفات طیور را در کشور داریم در حالیکه این ضریب در کشور 9 است و علاوه بر آن استان مازندران با 4.5 دوره پرورش، تقریبا در تمام طول سال تولید دارد.

وی تصریح کرد: البته مشکلات مالی نیز وجود دارد، در مازندران 1200 واحد تولیدی نیاز به بازسازی و اصلاح ساختار دارند که ما فقط توانستیم 300 واحد را انجام دهیم و نیاز به اعتبار برای باقی آن ها داریم.

عطایی نژاد همچنین اصلاح نژاد در دام ها را یکی از راه های افزایش تولید در این زمینه دانست و گفت: در بخش دام های سنگین اصلاح نژاد و کارهای خوبی انجام شده اما در بخش دام های سبک کمتر به این موضوع رسیدگی شد. با این حال کارهای مطالعاتی انجام شده و 6 پروژه در این زمینه در نظر گرفتیم و به عنوان پایلوت در شهرستان جویبار در حال انجام است.

وی همچنین گلایه هایی از تامین نهاده های دامی برای تولید کنندگان استان داشت و در این باره افزود: نهاده ها تامین می شود اما به موقع نیست. سویا و ذرت در بندرها هستند اما به دست مرغداران و دامداران نمی رسد. این بسیار پر اهمیت است. محصولات را ارزان می خرند و نهاده ها را گران می فروشند این ها دست جهاد کشاورزی نیست و امیدواریم هرچه زودتر برطرف شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید