Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد اعلام کرد؛

تامین آب 7500 هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان ها

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: این شهرستان دارای 88 قطعه در 48 روستا است که 7 هزار و 500 هکتار از اراضی شالیزاری را تحت پوشش آبیاری قرار می هد.

تامین آب 7500 هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان ها

به گزارش خبرگار ایانا در مازندران، احمد صادقی با بیان اینکه تاکنون 95 درصد آب‌بندان های شهرستان محمودآباد آبگیری شد، گفت: این شهرستان با داشتن یک هزار و 350 هکتار آببندان برای ذخیره آبی کشاورزان و کاهش تنش های ناشی از خشکسالی احتمالی، جلوه‌ای خاص به روستاهای این منطقه بخشیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه آب رودخانه ها و هرزآب ناشی از بارندگی در فصل های غیرکاشت از طریق کانال ها و پمپاژ به آب بندان ها هدایت شده و در فصل بهار و تابستان برای آبیاری مورد استفاده قرار می گیرد، ادامه داد: این شهرستان دارای 88 قطعه آب‌بندان در 48 روستا است که 7 هزار و 500 هکتار از اراضی شالیزاری را تحت پوشش آبیاری قرار می هد.

وی با بیان اینکه آببندان های اراضی کشاورزی این شهرستان با توجه بارش های خوب پائیزی و هدایت آب های روان به سمت آببندان ها، تاکنون آبگیری مطلوبی داشته است، افزود: کشاورزان ضمن استفاده بهینه از آب، نسبت به شخم و شیار شالیزارهای خود هرچه سریعتر اقدام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید