Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر خبر داد

برداشت نیشکر در 80 هکتار از مزارع قائمشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر گفت: نیشکر یکی از کشت‌های اصلی در شهرستان قائمشهر است که امسال برداشت آن در 80 هکتار از مزارع به پایان رسید.

برداشت نیشکر در 80 هکتار از مزارع قائمشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، مجید جعفری اظهار کرد: کشت نیشکر یکی از کشت‌های اصلی در شهرستان قائمشهر است که امسال برداشت آن در 80 هکتار از مزارع به پایان رسید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر با اشاره به درآمدزایی و افزایش توان اقتصادی بهره‌بردار با کشت این محصول گفت: عملکرد نیشکر در هکتار2 هزار و 500 کیلوگرم و متوسط قیمت هر کیلوگرم آن 200 هزار ریال است.

وی ادامه داد : برای تهیه قلمه مناسب از قلمه نی بری و یا داس های مخصوص که قبلا" ضدعفونی شده باشد استفاده  می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر بیان کرد: قلمه انتخابی حداقل دارای 3 جوانه و طول آن بین 30 تا 60 سانتی متر و محل قطع آن در وسط دو گره  است.

جعفری با بیان اینکه  فاصله بین زمان قطع و کاشت قلمه بسیار کوتاه باید باشد، گفت: قلمه‌ها پس از آماده شدن به طور افقی در کف جوی‌ها می خوابانند و بر روی آن به ارتفاع 3 تا 7 سانتی متر خاک افزوده و بلافاصله آبیاری می‌شود.

وی اضافه کرد: تعداد قلمه‌های نیشکر کاشته در هر هکتار به شرایط محیط، رقم گیاه، مقدار و چگونگی آبیاری، روش کاشت و سایر عوامل بستگی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر با اشاره به اینکه برای هر هکتار زمین 15 تا 20 هزار قلمه مورد نیاز است، ادامه داد: بیشترین سطح کشت گیاه نیشکر در این شهرستان در دهستان بیشه‌سر است و شهرستان قائمشهر از لحاظ سطح زیرکشت و تولید نیشکر رتبه دوم را در استان دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید