Iranian Agriculture News Agency

استاندار مازندران تاکید کرد؛

راه اندازی پایانه صادراتی شیلاتی مازندران/ صنایع تبدیلی شیلاتی توسعه یابد.

استاندار مازندران تسریع در اتمام پایانه صادراتی شیلاتی را یک اولویت بخش شیلات عنوان و اظهار داشت: راه‌اندازی پایانه صادراتی محصولات شیلاتی باید اولویت نخست همه دستگاه‌های متولی و بخش خصوصی قرار گیرد.

راه اندازی پایانه صادراتی شیلاتی مازندران/ صنایع تبدیلی شیلاتی توسعه یابد.
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، استاندار مازندران تسریع در اتمام پایانه صادراتی شیلاتی را یک اولویت در این بخش عنوان و اظهار داشت: راه‌اندازی پایانه صادراتی محصولات شیلاتی باید اولویت نخست همه دستگاه‌های متولی و بخش خصوصی قرار گیرد.

احمد حسین زادگان در نشست با نمایندگان تشکل های شیلاتی و برخی تولیدکنندگان و آبزی پروران بخش خصوصی افزود: تولیدات شیلاتی یکی از مهم ترین بسترهای اقتصادی استان است که باید در سال جاری جهش قابل توجهی را داشته باشد. 

وی با تاکید بر این که فرآوری محصولات شیلاتی نیز باید از پیگیری های جدی بخش خصوصی باشد، عنوان کرد: زمانی آبزی پروری به سودآوری مطلوب می رسد که صنایع تبدیلی در کنارش باشد.

استاندار مازندران با اشاره به این که ظرفیت های شیلاتی خصوصا ظرفیت های دریا دست نخورده است و باید بیشتر در این راستا تلاش شود، گفت: از ظرفیت آب بندان ها نیز باید برای پرورش ماهی بنحو مطلوب تری بهره برد.

حسین زادگان بر استفاده از بازارهای مستعد برای عرضه محصولات شیلاتی تاکید کرد و یادآور شد: بازار cis یکی از بازارهای خوب منطقه است و برآنیم ارتباطات با استانداران کشورهای حوزه خزر و شمال را بویژه از طریق ویدئوکنفرانس توسعه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی نباید برای دریافت تسهیلات، بدون دلیل معطل بوروکراسی های غیر ضرور اداری و بانکی باشد، افزود: بخش خصوصی نیز باید در کنار حمایت ها و اقدامات بخش دولتی که باید موثرتر و کارآمدتر باشد، در سایه پیگیری های مستمر، مطالبه گری کند و گفتگوی بخش دولتی و خصوصی باید مداوم باشد.

بر اساس آمارهای رسمی در حال حاضر ۱۲ هزار نفر در حوزه شیلات مازندران مشغول به فعالیت هستند و در سال ۹۸ در حوزه محصولات شیلاتی بالغ بر ۱۰۵ هزار تن تولید و ۱۱ هزار تن صادرات را ثبت کرد.

گفتنی است در این نشست همچنین نمایندگان تشکل های شیلاتی و برخی تولیدکنندگان بخش خصوصی مازندران به بیان مسایل و مشکلات آبزی پروری و نقطه نظرات خود در این خصوص پرداختند. 

استاندار مازندران نیز در این نشست مسایل، مشکلات و نقطه نظرات فعالان حوزه شیلات و آبزی پروری را مورد بررسی قرار داد و در جهت تسهیل امور این بخش در حوزه بانکی، صدور مجوزها و دیگر موارد دستورات لازم را صادر کرد. ‎

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید