Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه‌شمالی:

2000 اصله نهال توت رایگان در سوادکوه‌شمالی توزیع شد

مدیرجهاد کشاورزی سوادکوه شمالی از توزیع 2 هزار اصله نهال توت رایگان بین نوغانداران این شهرستان و مهیا نمودن زیرساخت های نوغانداری خبر داد.

2000 اصله نهال توت رایگان در سوادکوه‌شمالی توزیع شد

به گزارش خبرنگار ایانا از استان مازندران، قاسم حکمت‌شعار گفت: برای توسعه پرورش کرم ابریشم، 2 هزار اصله نهال توت بین نوغانداران شهرستان سوادکوه‌شمالی توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکو‌شمالی بیان کرد: پرورش کرم ابریشم در این شهرستان بویژه منطقه لفور دارای قدمت چند‌صد‌ساله بوده و با مزیت مدّت زمان کوتاه پرورش کرم ابریشم و قیمت مناسب فروش پیله در سال های اخیر، مدیریت توسعه کشاورزی پایدار و اقتصاد مقاومتی، امکان بکار‌گیری بخش غیرفعال جامعه روستایی را فراهم کرده است.

حکمت‌شعار افزود: پرورش نوغان به عنوان شغل مکمل برای خانوارها، اشتغالزایی مولّد را به همراه داشته و سبب توسعه پایدار کشاورزی می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به توزیع نهال های توت توسط جهاد کشاورزی این شهرستان طی چهار سال گذشته در منطقه لفور و استقبال مناسب پرورش نوغان در این منطقه، با هماهنگی مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان 2 هزار اصله نهال توت بصورت رایگان بین نوغانداران این شهرستان توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه‌شمالی گفت: انتخاب خانم جباری به عنوان نوغاندار نمونه ملی از این شهرستان، جان دوباره‌ای به نوغانداری سوادکوه‌شمالی بخشید به گونه‌ای که برخی از روستاییان برای تأمین امرار معاش خود این صنعت را وارد چرخه زندگی خود نموده تا هم ایجاد اشتغال برای خود و علاقمندان به آن داشته و هم بتوانند در حفظ و ارتقاء این صنعت کوشا باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید