Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی نوشهر خبر داد:

تخریب 11 بنای غیرمجاز در نوشهر/ 5 هکتار زمین شالیزاری به چرخه تولید بازگشت

​مدیر جهاد کشاورزی نوشهر از قلع و قمع 11 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی شالیزاری این شهرستان و بازگشت 5 هکتار به چرخه تولید خبر داد.

تخریب 11 بنای غیرمجاز در نوشهر/ 5 هکتار زمین شالیزاری به چرخه تولید بازگشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان مازندران، حسن پورمقدم گفت: برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی، 11 مورد ساخت و ساز  غیرمجاز با حضور نماینده دادستان، نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر در اراضی شالیزاری روستای هلستان بخش مرکزی این شهرستان قلع و قمع شد و 5 هکتار از این اراضی به چرخه تولید بازگشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر ادامه داد: یک مورد سوله تجاری، 8 مورد دیوارکشی و تفکیک و 2 مورد احداث اتاقک اطراف زمین های کشاورزی تخریب و از تغییر کاربری این زمین ها جلوگیری شد.

وی در اختیار داشتن امکانات و تجهیزاتی چون لودر را در اجرای بموقع احکام قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه بسیار موثر دانست و در این زمینه از مسولان نهادهای ذیربط خواستار همکاری بیشتری شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر جلوگیری از تخریب اراضی کشاروزی و برخورد با افراد سودجو را از دغدغه های جدی دستگاه های ذیربط در دولت تدبیر و امید برشمرد و خاطرنشان کرد: سامانه 131 برای انجام گشت ویژه حفظ کاربری زمین، آماده دریافت گزارش های مردمی در حوزه تغییر کاربری زمین های کشاورزی و باغ ها، جلوگیری از تفکیک و خرد کردن زمین ها، استفاده غیرمجاز از زمین های واگذاری، زمین‌های کشاورزی رها شده، تخلفات، پیشنهادات و انتقادات است.

مقدم در پایان اظهار امیدواری کرد کسانی که قصد تفییر کاربری زمین های کشاورزی را دارند قبل از هرگونه اقدام برای دریافت مشاوره و اخذ مجوزهای قانونی به این مدیریت یا مراکز جهاد کشاورزی ملکار، پول و کجور مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید