Iranian Agriculture News Agency

 معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد:

توزیع 119 هزار تن نهاده به دامداران مازندرانی

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران از تخصیص و توزیع 119 هزار تن نهاده دامی به دامداران مازندرانی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

توزیع 119 هزار تن نهاده به دامداران مازندرانی
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، مسعود احمدی حاجی در جلسه کارگروه نظارت فنی و کنترل کیفی خوراک دام استان با بیان اینکه استفاده از خوراک آماده دام باعث بهبود تغذیه دام و افزایش کمیت و کیفیت تولید می شود، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 56 مورد نظارت و پایش از کارخانجات تولید خوراک دام مازندران توسط اکیپ بازرسی استان انجام و 40 نمونه کنسانتره تولیدی این کارخانجات به آزمایشگاه ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 119 هزار و 87 تن نهاده دامی به استان تخصیص داده و توزیع شد، افزود: از این مقدار، 42 هزار و 370 تن کنسانتره، 11 هزار و 900 تن ذرت، 6 هزار و 700 تن جو و 58 هزار و 117 تن سبوس بود.

این مسوول با بیان اینکه هم اکنون 12 هزار تن کنسانتره دام در استان در حال توزیع است، افزود: سال گذشته 177 هزار و 590 تن کنساتنره توسط کارخانجات خوراک دام در استان تولید و به دامداران توزیع شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه درحال حاضر 20 کارخانه تولید خوراک دام در استان مشغول فعالیت هستند، افزود: ملاک شناسایی، تخصیص و توزیع نهاده های دامی به دامداران، هویت گذاری و پلاک کوبی دام هاست.

وی با بیان اینکه 3 میلیون و 690 هزار راس دام سبک و سنگین در استان وجود دارد، گفت: سال گذشته 675 هزار و 880 تن شیر خام و 70 هزار و 593 تن گوشت قرمز در استان تولید شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید