Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

اعطای ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات توسعه مکانیزاسیون در مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اعطای ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش برای توسعه مکانیزاسیون در استان خبر داد.

اعطای ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات توسعه مکانیزاسیون در مازندران
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، حسن عنایتی در حاشیه افتتاح نمایشگاه تخصصی ماشین آلات و ادوات کشاورزی و باغبانی و تجهیزات گلخانه‌ای در قائمشهر گفت: در دنیا و کشورهای پیشرفته از تکنولوژی نوین و از ظرفیت‌های ماشین آلات در حوزه‌های کشاورزی استفاده می‌شود.

وی افزود: با برپایی نمایشگاه‌ها می‌توانیم با استفاده از دستاوردهای تولیدکنندگان، محصولاتشان را به متقاضیان معرفی کنیم.

عنایتی تاکید کرد: به جهت اینکه مازندران دارای ظرفیت بالای کشاورزی است، لازم است این نمایشگاه‌ها در طول سال در چندین مرحله برگزار شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران عنوان کرد: در سال دانش بنیان از ظرفیت دانش بنیانی و تولیدات داخلی حمایت می‌کنیم و آمادگی داریم از بخش تولید و عرضه حمایت تسهیلاتی کنیم.

عنایتی از اعطای ۲٠٠ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون استان خبر داد و افزود: از همه ظرفیت‌های علم و تکنولوژی نوین برای توسعه این امر استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه مازندران قطب کشاورزی کشور است، گفت: خوشبختانه از نظر مکانیزاسیون کشاورزی جلو هستیم اما در بخش باغبانی و شیلات ضعف داریم که باید از تکنولوژی‌های پیشرفته و جدید مکانیزاسیون برای بهبود بخش شیلات و باغبانی استفاده کنیم.

عنایتی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد برداشت برنج مازندران مکانیزه است، گفت: درصدد هستیم بتوانیم از ظرفیت‌های نوین کشاورزی استفاده کنیم تا هم هزینه‌های تولید و هم تلفات کشاورزی کاهش یابد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید