Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

گیاهان دارویی ظرفیت مهم کشاورزی رامسر است/ حفظ زمین برای تامین امنیت غذایی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: گیاهان دارویی یک ظرفیت مهم در شهرستان رامسر است و وظیفه داریم صنایع وابسته به آن را مهیا کنیم.

گیاهان دارویی ظرفیت مهم کشاورزی رامسر است/ حفظ زمین برای تامین امنیت غذایی

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، حسن عنایتی کلیجی در جلسه بررسی مشکلات کشاورزی که در فرمانداری شهرستان رامسر برگزار شد، گفت: سنددار کردن اراضی از برنامه‌های محوری وزارت جهاد کشاورزی است چراکه در حال حاضر زمین‌ها هویت‌دار نیستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بخش عمده مرکبات، مصرف داخل استان دارد و بخشی هم به خارج از کشور صادر می‌شود، ادامه داد: مقرر شد 40 غرفه عرضه مستقیم محصول شامل مرکبات، کیوی، برنج و مرغ در سازمان میادین میوه و تره‌بار تهران به تولیدکنندگان مازندرانی اختصاص پیدا کند تا بی‌واسطه به دست مصرف کنندگان برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: عرضه مستقیم محصول با کم کردن حلقه‌های واسط و دلالان از برنامه‌های جهاد کشاورزی است که به دنبال افزایش عملکرد محصولات هم هستیم تا درآمد کشاورزان افزایش یافته و با شناسنامه‌دار کردن باغات برای صدور کد qr و صادرات محصولات بسترسازی مناسبی صورت گیرد.

عنایتی با بیان اینکه در فصل برداشت کیوی و مرکبات هستیم و غرب استان یکی از قطب‌های تولید این دو محصول است، گفت: برنامه‌ریزی لازم برای تنظیم بازار و درآمد اقتصادی تولیدکنندگان انجام شده است که هم مصرف کننده و هم تولیدکننده بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد مرکبات کشور با تولید 2.8 میلیون تن و 200 هزار تن کیوی کشور در مازندران تولید می‌شود، اضافه کرد: کیوی در مازندران در حال برداشت است که عمده صادرات این محصول به کشورهای امارات، قطر، هند و روسیه است که صادرات هم به این کشورها انجام شده است و روند صادرات ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: چشم امید کشور در حوزه امنیت غذایی به مازندران دوخته شده است چراکه این استان تامین کننده اقلام غذایی مهم برای کشور است.

این مسؤول ادامه داد: گیاهان دارویی یک ظرفیت مهم در شهرستان رامسر است و وظیفه داریم صنایع وابسته به آن را مهیا کنیم.

عنایتی بیان کرد: در خارج بافت هم ساخت و ساز غیرمجاز ممنوع است چراکه وظیفه حفظ زمین را داریم و تامین امنیت غذایی یک اولویت اصلی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید