Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد؛

مازندران؛ پایلوت کشوری راه اندازی مراکز عمل آوری و بسته بندی فضولات دام و طیور کشور

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از انتخاب مازندران بعنوان پایلوت کشوری راه اندازی مراکز عمل آوری و بسته بندی فضولات دام و طیور خبر داد.

مازندران؛ پایلوت کشوری راه اندازی مراکز عمل آوری و بسته بندی فضولات دام و طیور کشور
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، مسعود احمدی حاجی در جلسه هماهنگی ایجاد مراکز عمل آوری و بسته بندی فضولات دام و طیور، از انتخاب سازمان جهاد کشاورزی مازندران به عنوان پایلوت کشوری در زمینه راه اندازی مراکز عمل آوری و بسته بندی فضولات دام و طیور خبر داد.

وی با اشاره به مشکلات آلودگی های زیست محیطی ناشی از فضولات دام و طیور، افزود: با بکارگیری فناوری ها و دستگاه های عمل آوری و بسته بندی فضولات دام و طیور، امکان خروج واحدهای پرورش دام و طیور از حریم تعیین شده بعلت سوء مدیریت در جمع آوری و استفاده از فضولات مربوطه جلوگیری خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه شرکت های تعاونی دامداری و مرغداری در شهرستان ها می توانند مراکزی را برای جمع آوری فضولات دامی ایجاد کنند، تصریح کرد: با استفاده از دستگاه های عمل آوری و بسته بندی فضولات دام و طیور ضمن جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی، کود ارگانیک تولید و درآمدزایی برای تولیدکنندگان را نیز به همراه دارد.

وی با اشاره به ساخت دستگاه فرآوری فضولات دام و طیور توسط شرکت دانش بنیان خزر الکتریک، خواستار پیگیری های لازم برای ثبت دستگاه مورد نظر در سامانه مکانیزاسیون کشاورزی برای ارائه تسهیلات خرید از محل خط اعتباری مکاننیزاسیون کشاورزی از سوی عوامل ذی ربط شد.

لازم بذکر است استان مازندران دارای 2 هزار واحد مرغ گوشتی، 210 واحد مرغ مادر گوشتی و 3 میلیون و 800 راس دام سبک و سنگین است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید