Iranian Agriculture News Agency

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی سوادکوه‌شمالی خبر داد:

پیش بینی تولید یک تن پیله کرم ابریشم در سوادکوه‌شمالی

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی سوادکوه‌شمالی از پیش‌بینی تولید یک تن پیله کرم ابریشم از پرورش پاییزه در این شهرستان خبر داد.

پیش بینی تولید یک تن پیله کرم ابریشم در سوادکوه‌شمالی
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، علی نوری‌نژاد اظهار کرد: با حمایت‌های سازمان متبوع و همکاری مرکز توسعه نوغانداری استان در سال جاری پرورش پاییزه کرم ابریشم در شهرستان سوادکوه‌شمالی انجام و پیش‌بینی می‌شود یک تن پیله تر ابریشم در این شهرستان تولید شود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه‌شمالی تصریح کرد: یکی از حرفه‌های قدیمی در سوادکوه‌شمالی پرورش کرم ابریشم بوده که نوغانداران در سال دو بار به امر پرورش کرم ابریشم اشتغال داشته و امسال نیز 30 جعبه تخم نوغان برای پرورش پاییزه، بین نوغانداران این شهرستان توزیع شد.

نوری‌نژاد با اشاره به قدمت دیرینه پرورش نوغان در این شهرستان، گفت: با پیگیری‌های مداوم جهاد کشاورزی و حمایت مرکز توسعه نوغان مازندران، از سه سال گذشته تاکنون پرورش کرم ابریشم با 30 جعبه نوغان در دوره دوم امسال در این شهرستان در حال انجام است.

این مسؤول توزیع نهال توت یارانه‌دار، توزیع جعبه تخم نوغان و پودر ضدعفونی کننده به همراه برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نظارت و بازدید از مکانهای پرورش کرم ابریشم در تمام مراحل پرورش را از جمله اقدامات این مدیریت برای توسعه نوغانداری در این شهرستان برشمرد.

وی گفت: پرورش کرم‌ ابریشم به‌ عنوان شغل مکمل موجب فعالیت بانوان و بخش نیمه‌ فعال خانواده‌های روستایی و ایجاد درآمد مضاعف برای خانوارها و موجب توسعه پایدار کشاورزی می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید