Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد:

مگس میوه در 390 هکتار باغ محمودآباد ردیابی شد/ شکار 4300 مگس

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه ای در 391 هکتار باغ این شهرستان مرداد و شهریور ماه امسال خبر داد.

مگس میوه در 390 هکتار باغ محمودآباد ردیابی شد/ شکار 4300 مگس

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، محمد هادی‌زاده با اشاره به اینکه مگس میوه مدیترانه ای یکی از آفات مهم محصولات زراعی و باغی است، گفت: با نظارت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، مرداد و شهریورماه امسال ردیابی و مبارزه با مگس میوه مدیترانه ای در 391 هکتار باغ این شهرستان انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: با فعال سازی ایستگاه پیش آگاهی در حوزه مراکز 3 گانه جهاد کشاورزی این شهرستان با نصب 24 تله فرمونی به همراه کارت زرد، سراتراپ و سراتینکس، در مجموع 4 هزار و 367 عدد مگس میوه شکار شد.

وی افزود: مبارزه غیرشیمیایی با شکار انبوه در 10 هکتار و مبارزه شیمیایی با استفاده از کاور اسپری در 50 هکتار با مصرف 300 لیتر سم انجام شد.

هادی‌زاده تجهیزات غیرشیمیایی مورد استفاده را شامل 2 هزار و 500 عدد کارت زرد، 58 عدد فرمون، 25 لیتر سراتراپ، 50 لیتر پروتئین هیدرولیزات و 35 عدد تله مکفیل اعلام کرد.

وی در خاتمه گفت: در راستای آموزش و اطلاع رسانی ردیابی، پیش آگاهی و مبارزه با مگس میوه مدیترانه ای، 843 آموزش انفرادی و 28 آموزش گروهی با حضور 302 نفر و اطلاعیه راهکارهای مدیریت مگس میوه و نکات فنی به بهره برداران ارائه شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید