Iranian Agriculture News Agency

سرپرست جهاد کشاورزی ساری اعلام کرد؛

بازگشت 91 هکتار زمین کشاورزی ساری به چرخه تولید

سرپرست جهاد کشاورزی ساری گفت: یک سال اخیر 91 هکتار اراضی کشاورزی ساری به چرخه تولید بازگشت.

بازگشت 91 هکتار زمین کشاورزی ساری به چرخه تولید

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید اسماعیل علوی سرپرست جهاد کشاورزی ساری اظهار کرد: برای حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، یک سال اخیر 91 هکتار اراضی کشاورزی شهرستان ساری به چرخه تولید بازگشت.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه زمین های کشاورزی ناگزیر در معرض انواع تهدیدات قرار دارند و بخشی از زمین های کشاورزی از دسترس خارج می شود که برخی تغییرات غیرقابل اجتناب است، افزود: متاسفانه علی‌رغم وجود تمام این تهدیدات بعضی افراد با خواست خود بخشی از زمین های کشاورزی را تحت عناوین مختلفی مانند ویلاسازی و کاربری‌های مختلفی که ضرورتی برای آن وجود ندارد از دسترس خارج می‌سازند.

این مسوول با اشاره به اینکه در حال حاضر قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی وجود دارد که بر پیشگیری بیشتر تاکید می کند و در سیاست های اخیر جهاد کشاورزی بر اساس سیاست های دولت حرکت به سمت پیشگیری هدف گذاری شده است، تصریح کرد: با استفاده از انواع سامانه‌ها و شناسایی موارد، قبل از ساخت و ساز ممانعت به عمل می آید و از هدر رفتن سرمایه ملی جلوگیری می شود.

وی در پایان تاکید کرد:  اگر زمانی ساخت و ساز نیز انجام شود، طبیعتاً از ظرفیت‌های قانونی استفاده خواهد شد و قلع و قمع اتفاق خواهد افتاد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید