Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور هشدار داد؛

افزایش تراکم و گستردگی آفت نارنگی های پیش رس به دلیل گرمای بیشتر

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور در رزمایش پدافند غیر عامل مبارزه با مگس میوه در ساری، گفت: نارنگی های پیش رس طی دو هفته آینده به شدت در معرض خطر قرار می گیرند.

افزایش تراکم و  گستردگی آفت نارنگی های پیش رس به دلیل گرمای بیشتر
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سعید معین در رزمایش پدافند غیر عامل مبارزه با مگس میوه در ساری و پس از بازدیدهای فنی از باغ‌های استان های گلستان، مازندران و گیلان اظهار کرد: نارنگی های پیش رس طی دو هفته آینده به شدت در معرض خطر قرار می گیرند، چرا که بهار و تابستان امسال نسبت به سال گذشته گرمتر بود و شرایط برای افزایش تراکم و افزایش گستردگی آفت فراهم است.
 
مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور ادامه داد: سازمان حفظ نباتات کشور برای استان‌های مازندران، گیلان و گلستان وضعیت خاص اعلام کرد و اقدامات متناسب با این شرایط در استان ها در حال انجام است.
 
معین با بیان اینکه کشاورزان و باغداران برای شکستن جمعیت و تراکم آفت و جلوگیری از خسارت باید از طریق سم پاشی اقدام کنند، افزود: میزبان هایی که اکنون در باغات وجود دارد جمعیت را برای مرکبات پرورش می دهد و نارنگی های پیش رس طی دو هفته آینده به شدت در معرض خطر قرار می گیرند.
 
وی تصریح کرد: اگر این محصولات سریعتر برداشت شود به میزان قابل توجهی تراکم آفات کاهش پیدا می کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید