Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

خریداری 81 هزار تنی گندم از کشاورزان مازندرانی

کالاهای اساسی ماه محرم تامین شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون حدود ۸۱ هزارتن گندم در مازندران و ۵.۹ میلیون تن گندم در کشور خریداری شده است.

خریداری 81 هزار تنی گندم از کشاورزان مازندرانی
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه امنیت غذایی این سازمان اظهار کرد: با توجه به فصل تابستان و حضور مسافران در استان، همه تلاش ما برای حفظ آرامش بازار، تامین اقلام اساسی و امنیت غذایی کشور است.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی کارنامه خوبی پس از آزادسازی قیمت ارز داشته است هرچند کاستی هایی در این زمینه وجود داشته و دارد اما در مجموع اقدامات انجام شده قابل قبول است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: تاکنون حدود ۸۱ هزارتن گندم در مازندران و ۵.۹ میلیون تن گندم در کشور خریداری شده است.

 این مسؤول اظهار کرد: کنترل و حضور در بازار برای بازرسی و نظارت امور مورد تاکید است تا مشکلات موجود مرتفع شده و مردم رضایت داشته باشند.

عنایتی بیان کرد: ۶۵ درصد نانوایی های استان مجهز به کارتخوان هوشمند شدند و مابقی هم در دست اقدام است.

 وی خاطرنشان کرد: در مقطعی با افزایش قیمت تخم مرغ مواجه بودیم و تلاشمان بر این است با وارد کردن تخم مرغ به استان قیمت ها را متناسب و متعادل کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در تامین گوشت مرغ مشکل نداریم و تولید به اندازه کافی انجام می شود هرچند مرغداران با مشکلاتی مواجه هستند و گلایه مندی هایی در این خصوص وجود دارد که قابل پیگیری و بررسی است‌.

عنایتی با بیان اینکه وضعیت جوجه ریزی در ۴ ماهه نخست امسال قابل قبول بوده و نشان از افزایش جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان دارد.، گفت: پشتیبانی امور دام بخشی از مرغ مازاد را ذخیره سازی کرد تا از رکود بازار جلوگیری کرده و در زمان لازم در استان توزیع شود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲۰۰ تن مرغ، ۱۲۰۰ تن شکر، ۲۰۰ تن گوشت قرمز و دو هزار تن برنج برای ماه محرم به استان مازندران تخصیص داده شد و هیات های مذهبی می توانند برای استفاده از این سهمیه اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: سهمیه کالاهای اساسی که برای ماه محرم و صفر در استان مازندران در نظر گرفته شد با قیمت مصوب عرضه خواهد شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: تا لحظه ای که وظیفه مندی در حوزه تنظیم بازار داریم به نحو احسن فعالیت ها را انجام خواهیم داد و پیگیر نظارت در سطح بازار خواهیم بود.

 عنایتی بیان کرد: کسری کالا در بازار وجود ندارد و کالاهای اساسی به اندازه کافی وجود دارد و نگرانی در این خصوص نداریم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید