Iranian Agriculture News Agency

تولید سالانه 220 هزار تن محصول کشاورزی در جویبار

مدیر جهاد کشاورزی جویبار از تولید سالانه 220 هزار تن محصولات کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

تولید سالانه 220 هزار تن محصول کشاورزی در جویبار
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، غلامرضا سعیدی با اشاره به اینکه شهرستان جویبار در زمینه تولید بسیاری از محصولات کشاورزی دارای جایگاه ویژه ای در استان و کشور است، گفت: در این راستا با ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی و فرآوری این محصولات در شهرستان، می توان سودآوری فعالیت‌های کشاورزی را افزایش داد.

وی تصریح کرد: اینکه محصولات کشاورزی تولید شود اما مراحل فرآوری آن‌ها در خارج از این شهرستان صورت گیرد و سود حاصل از این کار برای کشاورزی جویبار نباشد،‌ روند صحیحی نیست و باید با ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی دشهرستان، این مساله به سرعت اصلاح شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار افزود: در این رابطه و برای افزایش ارزش افزوده‌ انجام فعالیت‌های کشاورزی در جویبار از علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی استقبال می‌کنیم تا سود حاصل از فرآوری محصولات خام کشاورزی برای خود شهرستان باشد و زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد در این بخش فراهم شود.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی در جویبار که دارای موقعیت خاص جغرافیایی در استان است و به عمده‌ بازارهای مصرف نزدیک است، گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به فعالیت در این بخش سودآور اقتصادی خواهد بود.

سعیدی با تاکید بر اینکه کشاورزان و کشاورزی جویبار بسیار پویا و فعال بوده و در راستای تامین امنیت غذایی جایگاه مناسبی در سطح استان و برخی از محصولات در سطح کشور دارد، گفت: جویبار در تولید برخی از محصولات از جمله فلفل، توت فرنگی و خیار پیشگام است و علاوه بر تامین نیاز استان،‌ حجم قابل توجهی از آن را برای مصرف به سایر استان‌های کشور ارسال می‌کند که در همین راستا می‌توان با ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی، ارزش‌افزوده خوبی را برای بخش کشاورزی شهرستان به ارمغان آورد.

این مسوول با اشاره به این که بخش کشاورزی جویبار وضعیت خوبی در موضوع تولید محصولات غذایی مورد نیاز مردم استان دارد،‌ ادامه داد: افتخار جویبار وجود کشاورزان باتجربه و نخبه است که با دانش خود توانسته‌اند با وجود سختی کار کشاورزی در این شهرستان،‌ در تولید بسیاری از محصولات سرآمد باشند.

وی در خاتمه با بیان اینکه 14 هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی، دامی و شیلاتی در این شهرستان فعالیت دارند، گفت: سالانه 220 هزار تن انواع محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلاتی و گلخانه‌ای در این شهرستان تولید می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید