Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی بابل اعلام کرد:

خوشه دهی برنج در 32 هزار هکتار شالیزار بابل

مدیر جهاد کشاورزی بابل از خوشه دهی برنج در 32 هزار و 765 هکتار شالیزار این شهرستان خبر داد.

خوشه دهی برنج در 32 هزار هکتار شالیزار بابل
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، محسن علی گل زاده وضعیت سبز مزارع شالیزاری شهرستان بابل را مطلوب اعلام کرد و گفت: سطح زیرکشت برنج این شهرستان در سال زراعی جاری 47 هزار و 534 هکتار است و تاکنون 29 هزار و 138 هکتار معادل 100 درصد ارقام محلی برنج و سه هزار و 628 هکتار ارقام پرمحصول به مرحله خوشه دهی رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل بیان کرد: برای مصرف بهینه آب در زراعت برنج، تاکنون آبیاری تناوبی در 37 هزار و 351 هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان انجام شد.

وی با اشاره به فواید آبیاری تناوبی از جمله تهویه خاک و خارج کردن گازهای سمی آن، صرفه جویی در میزان آب مصرفی، کاهش مشکلات ناشی از عدم زهکشی و افزایش عملکرد، تصریح کرد: ضروری است آبیاری تناوبی جایگزین آبیاری با شیوه غرقابی دائم که راندمان پایینی دارد، شود.

به گفته این مسوول مبارزه مکانیکی با علف های هرز با عملیات وجین دستی در 47 هزار و 534 هکتار، با وجین کن در 6 هکتار و  مبارزه با بلاست برگ در 6 هزار و 97 هکتار شالیزار این شهرستان انجام شد.

وی افزود: مبارزه شیمیایی با کرم ساقه خوار در نسل اول در یک هزار و 660 هکتار و مبارزه بیولوژیک در نسل دوم کرم ساقه خوار برنج در 3 هزار و 400 هکتار صورت گرفت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید