Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

95 درصد برداشت برنج مکانیزه است/ افزایش 10 درصدی تولید برنج

عنایتی گفت: پیش‌بینی می شود امسال ۹۵ درصد مزارع برنج استان به صورت مکانیزه برداشت شود.

95 درصد برداشت برنج مکانیزه است/ افزایش 10 درصدی تولید برنج
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، حسن عنایتی در آیین نخستین برداشت مکانیزه برنج کشور با بیان اینکه نخستین برداشت مکانیزه برنج کشور در سطح ۲.۷ هکتار در روستای زاهدکلا شهرستان فریدونکنار انجام شد، اظهار کرد: امروزه برای زراعت برنج شرایط آسانی در تولید این محصول نیست اما کشاورزان توانستند با تلاش و پشتکار خود  ۲۱۵ هزار هکتار را به کشت برنج اختصاص داده و امنیت غذایی و پایداری تولید را داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز شاهد مزارع پربار و با عملکرد قابل قبول هستیم و کسری سال قبل را امسال شاهد نیستیم چرا که کشاورزان با مدیریت مزرعه ای که داشتند ظرفیت تولید برنج را در مازندران افزایش داده شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: امروزه برنج به عنوان یک کالای تجاری در کشور شناخته شده و کشاورزان با تلاش خوبی که در تولید این محصول داشتند ثمره خوبی را در زراعت برنج شاهد هستیم.

عنایتی با بیان اینکه پیش‌بینی می شود امسال ۹۵ درصد مزارع برنج استان به صورت مکانیزه برداشت شود، گفت: کشاورزان امسال مصرف کودهای پایه‌ای را در مزارع خود افزایش دادند و به همین دلیل شاهد پایداری تولید برنج بودیم.

وی درباره قیمت برنج گفت: قیمت ارقام محلی توافقی است و بازار تعیین کننده قیمت است و تولید برنج ۸ تا ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر است.

عنایتی اظهار کرد:  امسال ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در مازندران اختصاص پیدا کرد.

وی بیان کرد: کشاورزان با توجه به توانمندی و مهارتی که داشتند توانستند تولید و سطح زیرکشت برنج را مدیریت کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید