Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر خبر داد؛

کشت هزار هکتاری پنبه در بهشهر

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر از کشت پنبه در هزار هکتار مزارع این شهرستان خبر داد.

کشت هزار هکتاری پنبه در بهشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، غلامرضا قنبری با اشاره به اینکه 95 درصد سطح کشت پنبه استان به شهرستان بهشهر اختصاص دارد از برگزاری سایت الگویی پنبه باحضور مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان، مسوولین و کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر و جمعی از کشاورزان دهستان میانکاله در روستای نمک چال خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر افزود: در این سایت الگویی 18 کیلوگرم بذر پنبه از نوع رقم لطیف طبقه الیت بصورت مکانیزه و با استفاده ردیفکار پنوماتیک در یک هکتار کشت شد.

قنبری تصریح کرد: در این سایت الگویی قبل از عملیات کاشت، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان درباره اهمیت استفاده از بذر دلینته و ارقام مناسب منطقه، آماده سازی بستر کشت، استفاده از کود پایه، رعایت عمق کشت، کشت مکانیزه، مبارزه با آفات اول فصل پنبه (تریپس، شته، اگروتیس)، مبارزه با علف های هرز، مدیریت تغذیه در مراحل رشد پنبه مطالبی را برای کشاورزان و کارشناسان ارائه کرد.

وی در پایان یادآور شد: سال گذشته 620 هکتار اراضی این شهرستان به کشت پنبه اختصاص داشت و پیش بینی می شود امسال هزار هکتار مزارع این شهرستان زیر کشت این محصول برود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید