Iranian Agriculture News Agency

مدیر جها کشاورزی شهرستان بابل خبر داد:

کشت قراردادی برنج در 5400 هکتار شالیزار بابل

مدیر جهاد کشاورزی بابل از انعقاد قرارداد کشت قراردادی برنج در پنج هزار و 443 هکتار خبر داد و گفت: کشت قراردادی برنج در این شهرستان از سطح ابلاغی 4 هزار و 500 هکتاری فراتر رفت.

 کشت قراردادی برنج در 5400 هکتار شالیزار بابل
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، محسن علی گل زاده اظهار کرد: تاکنون کشت قراردادی برنج در پنج هزار و 443 هکتار اراضی شالیزاری شهرستان بابل با سه هزار و 794 بهره بردار این شهرستان منعقد شد.

مدیر جها کشاورزی شهرستان بابل با اشاره به سطح ابلاغی 4 هزار و 500 هکتاری کشت قراردادی برنج به این شهرستان، تصریح کرد: تاکنون 943 هکتار افزایش انعقاد کشت قراردادی برنج در این شهرستان صورت گرفته است.

وی افزود: با کشاورزی قراردادی می توان شاهد کاهش مشکلات بازار محصولات کشاورزی، تنظیم بازار، ارتقاء خدمات بیمه‌ای، کاهش ریسک پذیری و تولید محصولات غذایی و افزایش زنجیره محصولات غذایی باشیم. 

علی گل زاده ثبات در تولید و افزایش بهره وری، ارتقاء کیفیت محصول، تامین و توزیع به موقع نهاده ها، برخورداری از تخفیف و استفاده از گزینه های متنوع، سلامت و امنیت غذایی، تنظیم بازار و افزایش محصول در جهت خودکفایی، نظارت مستمر کارشناسان کشاورزی بر مزارع طرف قرارداد و برخورداری از برنامه های آموزشی ترویجی، تامین بهای مربوط به کود، سم، بذر و بیمه در زمان انعقاد قرارداد توسط مباشر خرید و کسر هزینه های فوق در زمان خرید محصول از کشاورز را مزایای طرح کشت قرار دادی برنج برشمرد.

وی اظهار امیدواری کرد با اطلاع رسانی مزایای طرح کشت قراردادی برنج ضمن ارسال پیام ترویجی در کانال های مجازی و برگزاری کلاس های توجیهی کشت قراردادی برنج در روستاهای تحت پوشش مراکز جهاد کشاورزی 9 گانه این شهرستان شاهد افزایش چشمگیر انعقاد قرارداد کشت قراردادی برنج فراتر از سطح ابلاغی این شهرستان باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید