Iranian Agriculture News Agency

مسوول پیگیری زراعت برنج جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد:

سبقت نشای مکانیزه در شالیزارهای مازندران

مسوول پیگیری زراعت برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون عملیات نشاکاری در ۳۸ هزار هکتار شالیزار استان انجام شد که از این میزان حدود ۶۰ درصد به‌صورت مکانیزه و ۴۰ درصد به‌صورت سنتی بوده است.

سبقت نشای مکانیزه در شالیزارهای مازندران

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، علی‌محمد رمضانی مسوول پیگیری زراعت برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به فرارسیدن فصل کاشت برنج درباره آخرین وضعیت کشت این محصول در استان اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و ارتباط خوب کشاورزان با مراکز جهاد کشاورزی، تاکنون عملیات شخم و شیار در ۱۹۶ هزار و ۷۲۰ هکتار شالیزار مازندران انجام شده است.

وی با اشاره به احداث خزانه در ۲۱۵ هزار هکتار اراضی شالیزاری مازندران، افزود: تا به امروز عملیات نشاکاری در حدود ۳۸ هزار هکتار شالیزار استان انجام شد که از این میزان حدود ۶۰ درصد به‌صورت مکانیزه  و ۴۰ درصد به‌صورت سنتی بوده است.

مسوول زراعت برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: طی این مدت بیشترین سطح نشاکاری مربوط به شهرستان آمل با ۱۱ هزار و ۳۰۰ هکتار بوده که از این میزان ۸ هزار هکتار به‌صورت مکانیزه بوده است.

رمضانی بیان کرد: بحث کشت قراردادی نیز برای ۱۰ هزار هکتار شالیزار استان انجام شد که نشان‌دهنده اعتماد کشاورزان به دولت بوده و اینکه کشت قراردادی به نفع خودشان بوده و در این زمینه مازندران جز معدود استان‌هایی است که باید۵۰ درصد برنج را تحویل دهد.

وی با تاکید بر اینکه کشت قراردادی برنج به نفع کشاورزان خواهد بود، خاطرنشان کرد: این مهم در امنیت غذایی نقش داشته و در شرایط کمبود می‌توان برنج را روانه بازار کرد.

مسوول زراعت برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پایان در ارتباط با افزایش هزینه‌های کارگری، گفت: دستمزد امسال کارگران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان بوده که با توجه به تمایل کشاورزان به مکانیزاسیون این مشکل برای آنان مرتفع شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید