Iranian Agriculture News Agency

مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی:

کشت قراردادی برنج، رویکرد وزارت جهاد کشاورزی برای کنترل قیمت‌ها

مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی گفت: افزایش قیمت امسال زیاد بوده و رویکرد وزارت جهاد کشاورزی برای کنترل قیمت‌ها، کشت قراردادی برنج است تا دست واسطه‌ها قطع شده و از کشاورزان حمایت شود و ذخایر استراتژیک کشور از برنج باکیفیت داخلی تکمیل شود.

کشت قراردادی برنج، رویکرد وزارت جهاد کشاورزی برای کنترل قیمت‌ها
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، شایگان ادیبی مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی گفت: هرساله در زمان اوج برداشت برنج شاهد کاهش قیمت برنج هستیم و هرچه از زمان عرضه به بازار بیشتر می‌شود قیمت ها افزایش پیدا می‌شود.

وی ادامه داد: افزایش قیمت امسال زیاد بوده و رویکرد وزارت جهاد کشاورزی برای کنترل قیمت‌ها، کشت قراردادی برنج است تا دست واسطه‌ها قطع شده و از کشاورزان حمایت شود و ذخایر استراتژیک کشور از برنج باکیفیت داخلی تکمیل شود.

مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی افزود: شرکت خدمات حمایتی با تامین نهاده‌های لازم و کودهای شیمیایی، از کشاورزان حمایت می‌کند.

مازندران جزو استان‌هایی است که شرایط خوبی برای تولید برنج دارد و پرچم استان مازندران در تولید این محصول استراتژیک برافراشته است.

وی ادامه داد: مازندران استان اول کشور در کشت‌های بهاره است که غذای برنج ۲۵ میلیون ایرانی را تامین می‌کند.

ادیبی تصریح کرد: باید از ظرفیت های موجود برای پایداری برنج در کشور و مازندران استفاده شود.

مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: مهمترین سیاست وزارت جهاد کشاورزی اجرای کشت قراردادی گندم و برنج است که باید گام های جدی تری برای این دو محصول برداریم.

ادیبی اظهار کرد: کشاورزانی که اقدام به کشت قراردادی برنج کنند برای انجام کشت مجدد و پرورش رتون، نهاده های مورد نیاز از محل طرح افزایش تولید برنج در اختیار قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مازندران استان تاثیرگذار در تولید محصولات اساسی کشاورزی است، گفت: به دنبال تامین نیاز برنج کشور از تولیدات داخلی هستیم تا ذائقه مردم به برنج‌های خارجی تغییر نکند.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به تخلیه عناصر اصلی و تاثیرگذار در تولید برنج و تخلیه عناصر فسفر و پتاس خاک‌های شالیزار استان مازندران و فراهم شدن کودهای مورد نیاز، ضرورت دارد همکاران نسبت به صدور حواله کودهای شیمیایی پایه برای زراعت برنج بصورت یکجا و توصیه مصرف آن بر اساس دستورالعملی که اخیرا ابلاغ شده، اقدام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید