Iranian Agriculture News Agency

معاون امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

بازگشت ۳۱۷ هکتار اراضی کشاورزی مازندران به چرخه تولید

معاون امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: سال گذشته ۳ هزار و ۶۷۰ مورد دستور و آرای قضایی قلع و قمع اجرا شد و ۳۱۷ هکتار اراضی کشاورزی به چرخه تولید بازگشت.

بازگشت ۳۱۷ هکتار اراضی کشاورزی مازندران به چرخه تولید

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، حجت‌الله هادیان معاون امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴ هزار و ۶۳۷ مورد در مساحتی معادل ۳۵۱ هکتار شناسایی شد.

وی افزود: در این زمینه حدود ۴ هزار دستور قضایی در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون فوق الذکر اخذ و در ۶۳۹ مورد نیز برابر ماده ۳ قانون در محاکم قضایی کیفری اعلام جرم شد.

معاون امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد:  سال گذشته مجموعا ۳هزار و ۶۷۰ مورد دستور و آرای قضائی قلع و قمع اجرا شد و ۳۱۷ هکتار از اراضی به چرخه تولید بازگشت.

هادیان تصریح کرد: با توجه به اجتناب ناپذیر بودن اجرای احکام قطعی قضایی و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی مجدداً تأکید بر این بوده هر نوع ساخت‌وساز اعم از احداث بنا، فنس کشی، دیوارکشی و حصاربندی بدون اخذ مجوز در اراضی کشاورزی ممنوع و موجب پیگرد قانونی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداران قبل از هر اقدامی در اراضی کشاورزی حتماً نسبت به طی مراحل قانونی از طریق امور اراضی جهاد کشاورزی اقدام کنند.

 
 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید