Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

توزیع روزانه 500 تن مرغ گرم در مازندران/ 3 تن خرما وارد استان شد

سرپرست معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: روزانه 400 تا 500 تن مرغ گرم با قیمت 31 هزار تومان در استان توزیع و همچنین روزانه 400 تن مرغ گرم به میادین و بازار تهران ارسال شد و هیچگونه کمبودی در تامین و توزیع گوشت مرغ دراین ایام مشاهده نشد.

توزیع روزانه 500 تن مرغ گرم در مازندران/ 3 تن خرما وارد استان شد

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران| طرح ضیافت در ماه مبارک رمضان با ذخیره‌سازی و توزیع کالا‌های اساسی با نرخ مصوب در استان مازندران در حال اجراست.

تامین کالای اساسی یکی از موضوعاتی است که مردم آن را دنبال می‌کنند. برنج، مرغ، گوشت قرمز، روغن، حبوبات، شیر و پنیر، شکر و خرما مهمترین اقلامی هستند که مصرف آن‌ها در ماه مبارک رمضان افزایش می‌یابد. همین مسأله باعث شده تا تامین و تنظیم بازار این کالا‌ها مورد توجه مردم و مسوولان قرار گیرد.

 

در کنار تامین کالاهای اساسی توجه به تامین و توزیع گوشت قرمز و مرغ هم به عنوان اولویتی بسیار مهم در دستورکار قرار گرفت که البته جوجه ریزی‌های مناسب در ماه‌های پایانی سال برای عرضه به بازار شب عید و ماه مبارک رمضان فراوانی این ماده پر مصرف پروئینی در بازار را به همراه داشته است.

در همین زمینه سید محمد جعفری سرپرست معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران می‌گوید: برای ماه رمضان برنامه‌ریزی شده و کمبودی در زمینه ارزاق و کالا‌ها نداریم.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی مناسب در ماه‌های بهمن و اسفند و حجم بالای مسافر در تعطیلات نوروز با مصوبه ستاد تنظیم بازار استان روزانه 400 تا 500 تن مرغ گرم با قیمت 31 هزار تومان در استان توزیع و همچنین روزانه 400 تن مرغ گرم به میادین و بازار تهران ارسال شد و هیچگونه کمبودی در تامین و توزیع گوشت مرغ دراین ایام مشاهده نشد.

جعفری به تامین و توزیع اقلام اساسی برای ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: یک هزار و 284 تن مرغ منجمد به قیمت 20 هزار تومان در ایام عید نوروز در استان مازندران توزیع شد و 620 تن از سهمیه ستاد تنظیم بازار باقی مانده است که در ماه مبارک رمضان توزیع می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 115 تن گوشت منجمد با میانگین قیمت 115 هزار تومان برای ماه مبارک رمضان توزیع شد و 140 تن سهیمه موجود است که در صورت نیاز توزیع خواهد شد، گفت: روزانه 60 تن تخم مرغ با قیمت شانه ای 43 هزار تومان در استان توزیع می شود و هیچگونه محدودیت و کمبودی برای معرفی مباشر برای خرید تخم مرغ وجود ندارد.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از توزیع 2 هزار تن شکر در ایام عید برای مصرف صنعت، صنف و خانوار در استان خبر داد و افزود: 3 هزار تن برای ماه مبارک رمضان با بسه بندی یک کیلویی با قیمت 15 هزار و 600 تومان و 16 هزار و 500 تومان در حال توزیع است.

این مسؤول با اشاره به اینکه یک هزار و 184 تن برنج هندی با قیمت 18 هزار و 500 تومان و 430 تن برنج تایلندی با قیمت 12 هزار و 500 تومان در ایام قبل و بعد از عید در استان توزیع شد، ادامه داد: 1200 تن برنج هندی و 1200 تن برنج تایلندی در در استان در حال توزیع است.

وی ادامه داد: خرما از دیگر اقلام مورد استفاده مردم در ماه مبارک رمضان است که به همین منظور هماهنگی برای خرید و حمل سه تن خرما برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان در استان انجام شده است.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: در کنار عرضه مناسب کالا‌ها به بازار، موضوع نظارت نیز مورد توجه سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفته است و ظرفیت گشت‌ها را افزایش داده‌ایم و تخلفات را رصد می‌کنیم.

جعفری اضافه کرد: تاکنون 9 هزار و 600 بازرسی توسط بازرسان سازمان جهاد کشاورزی و بازرسان بسیج در قالب طرح شهید امانی انجام شد که 570 تخلف به ارزش 3 میلیارد تومان به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

گفتنی است، با تمهیدات اندیشیده شده انتظار می‌رود، امسال مردم مشکلی در تامین اقلام مورد نیاز خود در ماه مبارک رمضان نداشته باشند و امیدواریم این روند تا پایان این ماه با قدرت و قوت ادامه یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید