Iranian Agriculture News Agency

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

19 هزارتن پرتقال شب عید به 21 استان کشور حمل شد/ تاکید بر آرامش بازار

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تاکنون 19 هزار تن پرتقال شب عید از مازندران تامین و به 21 استان متقاضی ارسال شد، گفت: گوشت مرغ هم به استان تهران و سایر استان ها ارسال شد و مشکلی در تامین گوشت سفید وجود ندارد.

19 هزارتن پرتقال شب عید به 21 استان کشور حمل شد/ تاکید بر آرامش بازار

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، صبح امروز قرارگاه امنیت غذایی با حضور وبیناری وزیر جهاد کشاورزی با روسای سازمان های جهاد کشاورزی برگزار شد و در این نشست از سوی ساداتی نژاد بر آرامش و نظارت بازار و تامین اقلام اساسی محصولات کشاورزی تاکید شد.

همچنین تاکید شد این آرامش و نظارت باید تا پایان ماه مبارک رمضان تداوم داشته باشد تا مردم مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداشته باشند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تاکنون 19 هزار تن پرتقال شب عید از مازندران تامین و به 21 استان متقاضی ارسال شد، گفت: گوشت مرغ هم به استان تهران و سایر استان ها ارسال شد و مشکلی در تامین گوشت سفید وجود ندارد.

حسن عنایتی ادامه داد: مازندران در حوزه تولید برنج منع مهمی برای کشور است و وظیفه‌مندی استان مازندران نسبت به سایر استان ها در این زمینه بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه کام مردم در شب عید باید شیرین باشد و هم تولیدکننده و هم مصرف کننده باید رضایتمندی کافی در تامین و مصرف کالاهای اساسی شب عید داشته باشند، افزود: در ایام پایانی سال وفاق و همدلی بیشتری داشته باشیم تا شاهد کاهش مشکلات باشیم و مردم شب عید خوبی را تجربه کنند.

عنایتی اضافه کرد: روحیه وفاق و همدلی باید در بدنه سازمان تسری پیدا کند و همه در زمینه تولید، مصرف، نظارت و پایش همراه و همگام باشیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر اینکه آمار و اطلاعات باید به روز و دقیق باشد، ادامه داد: بازار باید مملو از محصولات کشاورزی باشد و از اکنون مناطق عرضه مستقیم و قیمت گذاری مشخص شود تا کمبودی در ایام پایانی سال نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه اداره کل دامپزشکی استان در بازدیدهای میدانی و رصد و پایش دامداری ها در راستای مقابله با بیماری‌های دامی و جلوگیری از هرگونه تنش در این بخش اقدام کند، اظهار کرد: نظارت کامل بر فارم های تولید گوشت مرغ استان صورت گیرد تا بیماری‌ها باعث آسیب و خسارت به تولید گوشت مرغ وارد نشود.

عنایتی بیان کرد: تامین سبوس از سوی کارخانجات آرد استان باید به روز باشد تا کمبودی در تامین سبوس وجود نداشته باشد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه کشت پاییزه و بهاره باید رصد کامل شود و از هرگونه آفت، بیماری و علف هرز مصون باشد، گفت: در آستانه کشت بهاره و زراعت برنج قرار داریم و باید در خصوص تامین و توزیع بذر برنج اقدام شود.

وی بیان کرد: نهاده های دامی باید به خوبی و عادلانه توزیع شود و دامداران مشکلی در تامین نهاده های دامی نداشته باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید