Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی جویبار خبر داد:

تولید سالانه 214 هزار تن محصولات کشاورزی در جویبار

مدیر جهاد کشاورزی جویبار گفت: متوسط تولید بخش کشاورزی این شهرستان در سال 214 هزار تُن محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلاتی و گلخانه‌ای است.

تولید سالانه 214 هزار تن محصولات کشاورزی در جویبار

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، غلامرضا سعیدی اظهار کرد: برای حمایت از تولیدات کشاورزی، سال زراعی گذشته 7 هزار و 245 تن کود شیمیایی یارانه ای بین کشاورزان شهرستان جویبار توزیع شد. 

وی افزود: سهمیه سالیانه کود شیمیایی یارانه ای این شهرستان در سال زراعی جاری که توسط سازمان جهاد کشاورزی و شرکت خدمات حمایتی استان ابلاغ شد 12 هزار تن است که تاکنون، 20 درصد آن تامین شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار افزود: برنامه کودهای توزیعی سالیانه شامل کودهای ازته، فسفاته و پتاسه است که از مقدار تدارک شده از ابتدای امسال‌ تاکنون، 2‌ هزار و 338 تن در اختیار بخش کشاورزی این شهرستان قرار گرفت و طبق برنامه‌ریزی انجام شده کودهای مورد نیاز کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی جویبار به موقع تامین و توزیعمی شود.

وی ادامه داد: 70 درصد کود تخصیصی این شهرستان مربوط به کود ازته یا همان اوره است که تاکنون با تدارک و تامین حدود هزار و 791 تُن توسط عاملین توزیع بین کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

سعیدی با اشاره به تحویل به موقع کود به کشاورزان جویباری، افزود: شهرستان جویبار دارای 14 کارگزار توزیع و فروش نهاده‌های کشاورزی (کود) است و مطابق برنامه زمان‌بندی شده تمامی محموله‌های کودی به موقع و در زمان مناسب برای مصرف کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی در محل کارگزاری‌ها حمل، بارگیری و تخلیه شد.

وی تصریح کرد: امسال سامانه پایش مواد کودی و صدور حواله الکترونیک کود نیز راه اندازی شد و بدین ترتیب همه مراحل تامین و توزیع کودهای شیمیایی یارانه‌ای از مرحله تدارک و تامین تا مصرف از طریق سامانه‌های موجود و به صورت 100 درصد الکترونیک انجام می‌شود.

این مسوول با بیان اینکه 23 هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در جویبار فعال هستند، افزود: متوسط تولید بخش کشاورزی این شهرستان در سال 214 هزار تُن محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلاتی و گلخانه‌ای است.

وی گفت: بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی این شهرستان را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌ نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود 50 درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف جویبار را به خود اختصاص داده‌ است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید