Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی ساری خبر داد:

قلع و قمع 53 تغییر کاربری غیرمجاز در ساری

بازگشت ۵۶ هزار مترمربع زمین به چرخه تولید

مدیر جهاد کشاورزی ساری از قلع و قمع 53 تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: 56 هزار و 250 مترمربع زمین کشاورزی مرغوب به چرخه تولید بازگشت.

قلع و قمع 53 تغییر کاربری غیرمجاز در ساری

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، رضا پورفلاح از قلع و قمع 53 تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان ساری خبر داد و اظهار کرد: برای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، 10 مورد ساخت و ساز غیرمجاز و 43 قطعه تغییر کاربری یافته در روستای گرجی پل از توابع بخش رودپی قلع و قمع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری افزود: با قلع و قمع این ساخت و سازها، 56 هزار و 250 مترمربع اراضی مرغوب کشاورزی به چرخه تولید بازگشت.

این مسوول یادآور شد: مردم با خودداری از خرید زمین هایی که با تغییر کاربری و بصورت غیرمجاز خارج از محدوده شهری تصرف شده اند و با مراجعه به جهاد کشاورزی نسبت به نوع کاربری زمین مورد نظر قبل از هرگونه ساخت و ساز از مشکلات حقوقی و قضایی آینده جلوگیری کنند.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز اراضی کشاورزی از طریق سامانه 131 اطلاع رسانی کنند.

پورفلاح هرگونه فعالیت مغایر با عملیات کشاورزی، زراعی و باغی در قالب ایجاد بنا و سایر اقدامات به تشخیص جهاد کشاورزی را تغییر کاربری عنوان کرد و اضافه کرد: برای حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از به خطر افتادن امنیت غذایی مردم منطقه و بر اساس تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی تمامی ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری یافته در مناطق مختلف شهرستان شناسایی و به زودی قلع و قمع می شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید