Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی بابل خبر داد

کشت 3900 هکتاری سبزی و صیفی بابل/ پیش بینی تولید 87 هزار تنی

مدیر جهاد کشاورزی بابل از کشت سبزیجات و صیفی جات پاییزه در سه هزار و 916 هکتار با پیش بینی تولید 87 هزار و 165 تن خبر داد.

کشت 3900 هکتاری سبزی و صیفی بابل/ پیش بینی تولید 87 هزار تنی

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، محسن علی گل زاده با بیان اینکه کاشت سبزیجات و صیفی جات پاییزه بعد از برداشت برنج به عنوان فعالیت اقتصادی می‌تواند درآمدزایی خوبی داشته باشد، گفت: پیش بینی می شود امسال 87 هزار و 165 تن سبزیجات و صیفی جات پاییزه در شهرستان بابل تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل مساحت کشت سبزیجات و صیفی جات پاییزه این شهرستان را سه هزار و 916 هکتار اعلام کرد.

علی گل زاده افزود: محصولات سبزیجات و صیفی جات کشت پاییزه این شهرستان شامل سبزیجات برگی و ریشه ای، سیر، کاهو، کلم، نخود فرنگی، شلغم، کدو پاییزه، هویج و لوبیا سبز است.

وی بیان کرد: یک خاک خوب حتی در هوای خشک باید پوک و نرم باشد، به اندازه کافی رطوبت را بخود بگیرد و در عین حال آب مازاد را به راحتی خارج کند، بین ذرات خاک، هوا بحد کافی وجود داشته باشد تا بتواند به باکتری های خاک که عمل آماده کردن شیره غذایی را انجام می دهند، اکسیژن برساند، عملیات زراعی در آن به آسانی صورت گیرد، چنانچه بعد از آبیاری آب خیلی دیر داخل زمین نفوذ و پس از خشک شدن سطح خاک سله بندد و شکاف هایی روی سطح خاک دیده شود دلیل بر آن است که مقدار رس خاک زیاد است، در این صورت باید مقدار خاک ماسه ای به نسبت مساوی با آن مخلوط و مقداری خاک برگ پوسیده و کودهای دامی به آن داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید