Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

اراضی کشاورزی مازندران توسط قرارگاه خاتم زهکشی می‌شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: اراضی کشاورزی مازندران توسط قرارگاه خاتم زهکشی می‌شود.

اراضی کشاورزی مازندران توسط قرارگاه خاتم زهکشی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر، به صورت همزمان ۵۹ پروژه بخش کشاورزی با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، استاندار مازندران و مسؤولان استانی به بهره‌برداری رسید.

علی اکبر متکان معاون وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح گلخانه هیدروپونیک آنتوریوم در شهرستان آمل گفت: سیاست دولت و وزارت جهاد کشاورزی حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و غیر دولتی شدن توسعه اقتصاد کشاورزی است که این برنامه را به طور جدی دنبال می‌کنیم.

وی نقش دولت را برای توسعه کشاورزی، حمایتی عنوان کرد و ادامه داد: اغلب پروژه‌های افتتاحی امروز در مازندران مربوط به بخش خصوصی است که در استان‌های دیگر نیز به چنین شکل خواهد بود. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت برای توسعه کشاورزی استان مازندران پروژه‌های بزرگی را در نظر دارد که در این میان ساماندهی اراضی در حوزه زهکشی در اولویت است.

متکان هدف از اجرای طرح زهکشی اراضی کشاورزی مازندران را ایجاد بستر مناسب برای کشت دوم و سوم سالانه در این اراضی اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر قرارداد زهکشی اراضی کشاورزی مازندران با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و نیروهای مسلح بسته شده و مقرر شد از سال آینده وارد فاز اجرایی شود. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: در مرحله نخست این پروژه در اراضی مرکزی، دلتای رودخانه هراز و شرق مازندران در وسعت ۱۵۰ هزار هکتار اجرایی خواهد شد.

متکان پروژه ساماندهی اراضی شیب دار و همچنین آبیاری نوین را از دیگر برنامه‌های دولت برای توسعه کشاورزی مازندران عنوان کرد و گفت: در حال تنظیم سند آن برای دریافت مصوبه در سفر استانی رئیس جمهوری به مازندران در آینده نزدیک هستیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید