Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی بابل خبر داد:

کشت 2500 هکتاری سبزی در بابل/ پیش بینی تولید 64 هزار تنی

مدیر جهاد کشاورزی بابل بابل از پیش بینی تولید 64 هزار تن سبزیجات برگی و ریشه ای پاییزه در اراضی شالیزاری این شهرستان خبر داد.

کشت 2500 هکتاری سبزی در بابل/ پیش بینی تولید 64 هزار تنی

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، محسن علی گل زاده اظهار کرد: سبزیجات یکی از مهمترین محصولاتی است که قسمت عمده انرژی، مواد سلولزی و ویتامین های مورد نیاز افراد جامعه به صورت تازه خوری از این طریق تامین می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل با بیان اینکه امسال 2 هزار و 560 هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان زیر کشت سبزیجات برگی و ریشه ای رفت، افزود: پیش بینی می شود امسال با متوسط عملکرد 25 تن در هکتار، 64 هزار تن سبزیجات برگی و ریشه ای پاییزه در این شهرستان تولید شود.

وی با بیان اینکه کلاس های آموزشی و سایت الگویی سبزیجات در طرح سلامت تغذیه سالم ویژه زنان روستایی در روستاهای تحت پوشش مراکز 9 گانه این شهرستان برگزار شد، ادامه داد: بهره برداران با اصول مدیریت تغذیه، اولویت استفاده از کود دامی در باغچه های خانگی و کودهای پایه اوره، فسفات آمونیوم و پتاس در اراضی متراژ بزرگتر، تاکید بر استفاده از گوگرد در کود پایه برای حاصلخیزی و کنترل آفات و بیماری ها، مبارزه با لارو برگخوار در سبزیجات با استفاده از سموم بیولوژیک و دستورالعمل تهیه سموم بیولوژیک در خانه آشنا شدند

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید