Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد:

مازندران رتبه اول کشور در تولیدات باغی/ قلع و قمع 3500 بنای غیرمجاز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: سال گذشته سه هزار و 500 فقره قلع و قمع در مازندران انجام شد.

مازندران رتبه اول کشور در تولیدات باغی/ قلع و قمع 3500 بنای غیرمجاز

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، به مناسبت سالروز تاسیس سازمان امور اراضی کشور مراسمی با حضور فعالان عرصه امور زمین در سازمان جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد و در همین راستا از مدیریت های فعال در زمینه حفاظت از زمین تجلیل شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه مازندران در بحث امور زمین باید متفاوت تر از سایر استان ها دیده شود چراکه حساسیت در امور زمین مازندران بسیار بیشتر از سایر استان هاست، گفت: سال گذشته سه هزار و 500 فقره قلع و قمع در مازندران انجام شد.

عزیزاله شهیدی فر به آخرین آمار تولیات باغی مازندران در سال 93 نسبت به سال جاری اشاره کرد و گفت: سال 93 حدود یک میلیون و 700 هزار تن تولید محصول باغی داشتیم که اکنون به سه میلیون و 200 هزار تن افزایش پیدا کرده است و توانستیم رتبه نخست را در کشور به دست آوریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: از روز گذشته صادرات مرکبات و کیوی آغاز شده و بدون محدودیت در حال انجام است و مشکلی در زمینه صادرات این دو محصول وجود ندارد.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه جهاد کشاورزی مازندران به بحث امور زمین از منظر قرآن کریم اشاره کرد و افزود: سرچشمه آفرینش انسان از زمین است و عمران و آبادی زمین خواست خداوند است.

حجت السلام والمسلمین محمد فلاح سلوکلایی ادامه داد: در قرآن کریم آمده است آبادنی زمین را با دست خودمان انجام دهیم چراکه استقلال کشور در گرو زمین است.

وی افزود: در قرآن کریم آمده است دائما زمین در حال تنقیص و کم شدن است و بنابراین باید در حفظ و حراست زمین تلاش ویژه ای داشته باشیم.

بهرام درخشان مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این همایش بحث امور زمین و حفظ و حراست از آن را بسیار مهم دانست و افزود: امنیت غذایی بخش بزرگی از امنیت ملی هر کشور است و به همین منظور بدون زمین به خودکفایی و استقلال سیاسی دست پیدا نخواهیم کرد.

وی اظهار کرد: افزایش جمعیت، ایجاد ساختارهای گردشگری و توسعه شهر و روستا از جمله عواملی است که سبب کاهش سرانه زمین شده است.

درخشان ادامه داد: خلاهای قانونی بحث زمین خواری را گسترش داده است و سبب شده سالانه زمین های زیادی را از دست دهیم و دچار تغییر کاربری شوند.

حجت اله هادیان معاون حفظ کاربری و یکپارچگی امور اراضی مازندران با بیان اینکه امور اراضی منابع عمومی را به منابع شخصی ترجیح می دهد، گفت: میراثی که از گذشتگان به ارث رسیده است حفظ و حراست و برای آیندگان باید امانت دار خوبی باشیم و در این کارزار طاقت فرسا قوانین و مقررات، آیین نامه ها و بخش نامه‌های بالا دستی‌ها چراغ راه قرار گرفته تا آن را در مسیر تصمیم گیری مدنظر قرار دهیم.

وی بیان کرد: امور اراضی در حکمرانی زمین در بخش کشاورزی نقش اساسی ایفا می کند و در همه امور منشا تصمیم گیری است.

هادیان ادامه داد: همکاران امور اراضی کار پرمشغله، حساس و پرخطری را بر عهده دارند و در این مسیر امضاهای طلایی که می دهند باید به نفع حفظ اراضی و منافع عمومی جامعه بکار گرفته شود.

 
 

 

 
 
 
 
 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید