Iranian Agriculture News Agency

در جلسه قرارگاه امنیت غذایی مطرح شد؛

تسهیلات 500 میلیونی به دامداران مازندرانی با "دامدارکارت"/ انجام صادرات با قوانین سختگیرانه

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی مازندران به بحث "دامدارکارت" اشاره کرد و گفت: سقف پرداخت به دامداران 50 میلیون تومان است.

تسهیلات 500 میلیونی به دامداران مازندرانی با "دامدارکارت"/ انجام صادرات با قوانین سختگیرانه

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، جلسه قرارگاه امنیت غذایی سازمان جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد و در این نشست مسایل مربوط به امنیت غذایی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی و تامین اقلام اساسی مطرح شد.

حسین نگهدار معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این جلسه با بیان اینکه دامداران صنعتی با چالش جدی مواجه می شوند و برخی از بانک ها از دادن تسهیلات به کشاورزان بویژه مرغداران و دامداران خودداری می‌کنند، گفت: نقدینگی به چالش بزرگی تبدیل شده و به عنوان یک دغدغه باید به مسؤولان بالادستی منعکس شود.

وی به بحث "دامدارکارت" اشاره کرد و گفت: سقف پرداخت به دامداران 50 میلیون تومان است و به ازای هر راس دام سبک 300 هزار تومان و دام سنگین 700 هزار تومان تسهیلات پرداخت می شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: دامداران می‌توانند در سامانه سیتا ثبت نام کنند و تاکنون مازندران 164 مورد ثبت نام داشته است و اولین پرداخت در استان مازندران بوده است.

مجید بهادری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تشکیل کارگروه تولیدات گیاهی خبر داد و افزود: گزارشات این نشست به صورت هفتگی به مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: صادرات محصولات کشاورزی به سختی انجام می شود اما با توجه به سختی انجام صادرات توانستیم تاکنون کیوی و پرتقال را از مازندران به خارج از کشور صادر کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: انجام صادرات برای سال های آینده باید با سختگیرانه ترین مقررات بین المللی انجام شود.

شایان ذکر است در این جلسه سید حسین اسلامی به عنوان سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی استان منصوب شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید