Iranian Agriculture News Agency

3 فروند پهباد به ناوگان کشاورزی میاندورود اضافه شد

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از افزوده شدن 3 فروند پهباد به ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان خبر داد.

3 فروند پهباد به ناوگان کشاورزی میاندورود اضافه شد

 به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید اسماعیل علوی مدیر جهاد کشاورزی میاندورود  گفت: به منظور توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با جذب تسهیلات خط اعتباری شماره 9 مکانیزاسیون، 3 فروند پهباد کشاورزی به ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان میاندورود اضافه شد.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش روزافزون جمعیت، تولید بیش از پیش مواد غذایی به امری حیاتی تبدیل شده‌ است، از طرفی تنوع آفات و بیماری‌های موجود در گیاهان، در صورت عدم مقابله درست و به موقع، باعث می‌شود محصولات کشاورزی تولیدی، کاهش چشمگیر پیدا کنند.

این مسوول تصریح کرد: با کمک متخصصین کشاورزی و استفاده از تکنولوژی‌های روز، می‌توان راه حل‌های نوین برای حل این مشکلات ارائه داد، در این میان، در چند سال اخیر پهپادها با توجه به مزایایی که دارند به افزایش بهره‌وری صنعت کشاورزی کمک کردند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود مزایای سم‌پاشی با پهپادهای کشاورزی را افزایش سرعت محلول‌پاشی، حفظ سلامت کاربران، کاهش مصرف آب (۱۰ لیتر در هکتار)، کاهش مصرف سم، پوشش کامل زمین، یکنواختی در عملیات محلول‌پاشی، امکان اجرای عملیات محلول‌پاشی در زمین‌های گلی، امکان اجرای عملیات محلول‌‌پاشی در شب، آغشته شدن کامل گیاه به محلول، عدم لهیدگی گیاه و زمین و عدم انتقال بیماری در اثر ورود شخص به زمین کشاورزی برشمرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید