Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

برآورد دقیق میزان تولید، سرانه مصرف، مازاد و کمبود محصولات کشاورزی در دستور کار قرارگاه امنیت غذایی استان قرار گرفت

جلسه "قرارگاه امنیت غذایی"به ریاست دکتر اسفندیار حسنی مقدم، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان و با حضور سایر اعضاء و دستور کار گزارش تولید محصولات دامی، گزارش تشکیل ساختار قرارگاه، توزیع هوشمند کالاهای اساسی و سایر موارد در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

برآورد دقیق میزان تولید، سرانه مصرف، مازاد و کمبود محصولات کشاورزی در دستور کار قرارگاه امنیت غذایی استان قرار گرفت

به گزارش خبرنگار ایانا در لرستان، حسنی مقدم با اشاره به اینکه دسترسی راحت و ارزان مردم به همه ی گروه های غذایی از وظایف وزارت جهاد کشاورزی است عنوان کرد ؛ توزیع هوشمند کالاهای اساسی درب منازل در برخی نقاط کشور شروع شده لذا در همین راستا بررسی چگونگی توزیع هوشمند کالاهای اساسی تا درب منازل در استان لرستان بزودی اجرایی خواهد شد.

 ایشان در ادامه گفت ؛ با توجه به افزایش جوجه ریزی و کاهش تلفات گوشت مرغ در آبان ماه و نبود مشکل در راستای توزیع و کمبود در سطح استان ، مازاد مرغ تولید شده در لرستان با قیمت مصوب شده به استان های همجوار صادر خواهد شد.

 این مقام مسئول از سازمان صمت ، بسیج و تعزیرات حکومتی درخواست کرد ؛ بازرس‌های مورد نظر خود را ظرف ۴۸ساعت به دبیرخانه سازمان جهاد کشاورزی استان معرفی کنند تا ضمن دیدن آموزش های لازم در اسرع وقت شروع به کار نمایند ، همچنین سازمان صمت در راستای پیشبرد هرچه بهتر قرارگاه،‌اطلاعات کامل اصنافی که در توزیع محصولات غذایی فعالیت دارند را به سازمان جهاد کشاورزی استان معرفی نماید.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه از معاون برنامه ریزی و امور قتصادی سازمان خواست، سامانه ای جهت بررسی هرگونه گزارشات اعم از گرانفروشی ، کم فروشی و یا پیشنهادات و انتقادات  مردمی طراحی نمایند.

 دکتر حسنی مقدم  معاونین تولیدات دامی و گیاهی را موظف کرد میزان تولید، سرانه مصرف، کمبود ها و مازاد تولید محصولات غذایی استان را در قالب یک جدول به قرارگاه امنیت غذایی گزارش نمایند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید