Iranian Agriculture News Agency

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان لرستان خبر داد:

افزایش ۱۰۱ درصدی عملیات های انجام شده تبصره یک و دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان لرستان از افزایش ۱۰۱ درصدی عملیات های انجام شده تبصره یک و دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری استان لرستان خبر داد.

افزایش ۱۰۱ درصدی عملیات های انجام شده تبصره یک و دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری

به گزارش خبر نگار ایانا در استان لرستان؛ ‍فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان لرستان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون  تیم گشت های یگان حفاظت امور اراضی در سطح استان و شهرستان ها  با پیمودن بیش از ۶۰هزار کیلومتر   مسافت در سطح روستای استان به گشت و حفاظت از اراضی کشاورزی پرداخته شده است .

وی تصریح کرد: تغییر کاربری‌های غیرمجاز، ساخت‌وسازهای بدون مجوز، تصرفات غیرقانونی و زمین‌خواری موضوعاتی هستند که تأمین امنیت غذایی مردم، سلامت جامعه و منابع پایه کشور را با تهدیدهای جدی مواجه کرده است.

  فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان لرستان  با اشاره به اینکه برخی از افراد سودجو برای خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر یا روستا و ساخت‌وساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ‌ها و اراضی ملی اقدام می‌کنند، بیان کرد: بر اساس قانون هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و عرصه‌های طبیعی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع‌وقمع بناهای احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

«سرهنگ همایون بخشی »  فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان در پایان گفت: بی‌شک مشارکت و نظارت همگانی، بهترین و موثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی کشور است. شهروندان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (تلفن۱۳۱) یا مراجعه به واحدهای مستقر در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مدیریت‌های امور اراضی استان اطلاع دهند .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید