Iranian Agriculture News Agency

حسنی‌مقدم خبر داد:

برداشت ۷۵ هزار تن سیب در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان از برداشت ۷۵ هزار تن سیب در لرستان خبر داد.

 برداشت ۷۵ هزار تن سیب در لرستان

به گزارش خبر نگار ایانا در استان لرستان، اسفندیار حسنی مقدم  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان یکی از مهمترین محصولات باغی استان  را سیب عنوان کرد و افزود: چهارهزار هکتار باغ سیب در استان داریم که سالانه ۷۵ هزار تن انواع سیب با کیفیت برداشت می‌شود، بخشی از این سیب مصرف داخلی و مابقی به دیگر استان‌ها صادر می‌شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان‌ با بیان اینکه سال گذشته هم پنج هزار تن سیب به کشورهای چین، هند و روسیه صادر شد، افزود: لرستان رتبه دهم تولید سیب را در کشور به خود اختصاص داده است ، شهرستان بروجرد اما با برداشت سالانه ۳۵ تا ۴۰ هزار تن پنجاه درصد سیب استان را تولید می‌کند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه از ۴۲ هزارهکتار باغات لرستان ، ۳۱۰ هزارتن انواع محصولات باغی برداشت می‌شود، افزود: تعداد بهره‌بردار مشغول در این حوزه ۸۰ هزار نفر است.

 دکترحسنی مقدم در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ارزش افزوده محصولات باغی نسبت به سایر محصولات کشاورزی گفت: یکی از مشکلات مرتبط با محصولات باغی کمبود سردخانه و ذخیره سازی است، در حال حاضر تنها ۲۰ هزار تن سردخانه در استان وجود دارد و بالغ بر ۱۰۰ هزار تن هم مجوز سردخانه صادر شده است.

 وی تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی از سرمایه‌گذارانی که تمایل دارند در حوزه احداث سردخانه و ذخیره سازی ورود کنند در خصوص زمین، مجوز و معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات حمایت می‌کند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بر برند سازی و بسته بندی محصولات باغی تاکیدکرد و گفت: آب، خاک حاصلخیز و نور فراوان سبب شده ارزش غذایی  محصولات باغی تولید شده در استان به مراتب بیشتر از دیگر نقاط باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید