Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت:

تبدیل ۱۵۰۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان پلدختر به آبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با بهره برداری از چهار ایستگاه پمپاژ شهرستان پلدختر ۱۵۰۰ هکتار از اراضی دیم به آبی تبدیل می‌شود.

تبدیل ۱۵۰۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان پلدختر به آبی

به گزارش خبر نگار ایانا در استان لرستان؛، اسفندیار حسنی مقدم  رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان به همراه سید حمید رضا  کاظمی،  نماینده مردم شهرستان پلدختر در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از ایستگاه‌های پمپاژ پلدختر اظهار کرد: چهار ایستگاه پمپاژ سرنجه زیودار، جلگه خلج، ملیون و رنگین بان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 وی افزود: با بهره‌برداری از این ایستگاه‌ها یک هزار و پانصد هکتار از اراضی دیم شهرستان پلدختر به آبی تبدیل می‌شود.

 رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: با افتتاح ایستگاه ‌های پمپاژ  ارزش افزوده و میزان تولیدات کشاورزی چند برابر خواهد شد.

حسنی مقدم با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی تأمین آب مورد نیاز کشاورزی است، عنوان کرد: با وجود اینکه حجم آب خروجی استان حدود ۱۲ میلیارد مترمکعب است، اما سهم  ما تنها یک میلیارد مترمکعب می باشد که ۴۰۰  میلیون متر مکعب آن سطحی و ۶۰۰ میلیون متر مکعب آن زیر زمینی است.

 وی در پایان صحبت‌های خود گفت: ما در جهاد کشاورزی استان تلاش‌مان این است که درصد بیشتری از اراضی دیم را با اجرای پروژه‌هایی مانند ایستگاه پمپاژ به آبی تبدیل کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید