Iranian Agriculture News Agency

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان:

کارمزد هر کیلوگرم خشک کردن و سفید کردن برنج ١۲۰۰ تومان تعیین شد

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: کارمزد هر کیلوگرم خشک کردن و سفید کردن برنج ١۲۰۰ تومان تعیین شده است.

 کارمزد هر کیلوگرم خشک کردن و سفید کردن برنج  ١۲۰۰ تومان تعیین شد

به گزارش خبر نگار ایانا در استان لرستان؛"صید احمد مرادی"  مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان:با اعلام این خبر گفت: همزمان با آغاز فصل برداشت برنج در استان لرستان با تصمیم کارگروه کارشناسی فرعی ستاد تنظیم بازار، توافق با اتحادیه صنف شالیکوبی ها و صنف کشاورزان نرخ خشک کردن و سفید کردن برنج توسط واحدهای شالیکوبی ۱۲۰۰ تومان تعیین شد.

 وی افزود: در صورت توافق کشاورزان و واحدهای شالیکوبی به ازای هر ۱۰۰ کیلوگرم سفید کردن برنج سه و نیم کیلو گرم و یک تن ۳۵ کیلوگرم برنج کشاورزان توسط واحدهای شالیکوبی بعنوان کارمزد برداشت می‌شود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان افزود: تعداد ۵۵ واحد شالیکوبی با به کارگیری ۵۰ نفر کادر فنی و ۲۵۰ نفر عوامل کارگری به طور مستقیم در امر فرآوری و بسته بندی برنج به کشاورزان شالیکار ارائه خدمت می کنند.

مرادی تصریح کرد:  برنج به عنوان یک محصول استراتژیک نقش مؤثری در رونق اقتصادی و افزایش درآمد کشاورزان دارد اما در سال جاری و در پی بروز پدیده خشکسالی سطح زیرکشت این محصول نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد کاهش یافت و پیش‌بینی می‌شود ۵۰ هزار تن شلتوک از مزارع برنج استان برداشت شود.

 وی در پایان گفت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده؛ کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی بر فعالیت واحدهای شالیکوبی حوزه عمل خود نظارت دارند تا برنج با کیفیت بهتر فرآوری و ضایعات به حداقل برسد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید