Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبر داد:

در نظر گرفتن ضریب محرومیت برای اعتبارات شهرستان کوهدشت و رومشکان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از در نظر گرفتن ضریب محرومیت برای اعتبارات شهرستان کوهدشت و رومشکان خبر داد.

در نظر گرفتن ضریب محرومیت برای اعتبارات شهرستان کوهدشت و رومشکان

به گزارش خبر نگار ایانا در استان لرستان؛اسفندیار حسنی مقدم در جلسه شورای کشاورزی کوهدشت بر اجرای مصوبات شهرستان تاکید و اظهارکرد: یکی از مصوبات این جلسه صدور مجوز احداث مرغداری‌های تخم گذار، همچنین مجوز ۱۰ واحد گاوداری یکهزار راسی بود، متقاضی و سرمایه‌گذار اهلیت لازم را داشته باشد مجوز را ارائه می‌کنیم، در خصوص مجوز دامداری‌های طبقاتی هم در صورت ورود سرمایه‌گذار در ارائه مجوز مشکلی وجود ندارد.

 وی افزود: ورود هلدینگ‌های سرمایه گذاری مانند آستان قدس و شستا از دیگر مصوبات شورای کشاورزی کوهدشت بود، مجوز بسته بندی گوشت سفید و قرمز در کوهدشت از دیگر مصوبات این جلسه بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه با اشاره به اینکه درحوزه زیر بنایی، آب و خاک سه ردیف اعتباری بسیج سازندگی، استانی و خشکسالی تعریف شده است، عنوان کرد: یکی از مصوبات این جلسه احداث کانال، جاده بین مزارع، انتقال آب با لوله، ایستگاه و یا بند  انحرافی مورد نیاز کوهدشت است تا اعتبار لازم را از ردیف‌های تعریف شده اختصاص داده شود.

حسنی مقدم گفت: واگذاری سه ایستگاه پمپاژ چم کوشک، کلین و دیلاوند به بخش خصوصی بر اساس ماده ٢٧ از دیگر مصوبات جلسه شورای کشاورزی کوهدشت بود، در صورت اعلام آمادگی سرمایه گذار ما همکاری خواهیم کرد.

 وی اختصاص بخشی از سیلو سه راه زانوگه کوهدشت برای ذخیره سازی نهاده های دامی را از دیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد و افزود: نزدیک ۵۰ درصد بذر استان در شهرستان کوهدشت تهیه شده است، در این راستا پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی به سه شرکت ذخیره بذر به منظور تامین سرمایه درگردش از مصوباتی است که باید اجرا شود.

 رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان با بیان اینکه شهرستان کوهدشت ظرفیت توسعه کشت باغات و گیاهان دارویی از جمله پسته و زعفران را دارد، گفت: شناور بودن سقف توسعه باغات و گیاهان دارویی در شهرستان کوهدشت از مصوبات مهم شورای کشاورزی کوهدشت بود، تدوین برنامه جامع آبخیزان داری و آبخوان داری شهرستان کوهدشت از دیگر مصوباتی است که می‌توان مطرح کرد.

حسنی مقدم تاکید کرد: با توجه به تاثیرات ناشی از خشکسالی در کوهدشت که نمود بیشتری داشته، سقف اعتبارات در کوهدشت باید ویژه و بهتر دیده شود.

 وی ارائه مجوز صنایع تبدیلی، تکمیلی، بسته بندی و بازار رسانی را از دیگر مصوبات شورای کشاورزی کوهدشت عنوان کرد و گفت: در حوزه سردخانه هم اگر متقاضیان توان داشته باشند بانک کشاورزی در ارائه تسهیلات همکاری کند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در نظر گرفتن ضریب محرومیت برای اعتبارات شهرستان کوهدشت و رومشکان را از دیگر مصوبات این جلسه مطرح و گفت: با توجه به اینکه در توزیع امکانات سهمی داریم در نظر گرفتن ضریب محرومیت برای اعتبارات کوهدشت و رومشکان مهم است.

 حسنی مقدم احداث پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و خرید دو دستگاه خودرو برای مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کوهدشت را از دیگر مصوبات جلسه شورای کشاورزی کوهدشت عنوان کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید