Iranian Agriculture News Agency

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان:

اولین جشنواره آلبالو در شهرستان بروجرد برگزارشد

برای اولین بار جشنواره آلبالو به صورت مجازی و میدانی در استودیو کشاورز سازمان جهاد کشاورزی و باغات آلبالوی خایان شهرستان بروجرد با حضور کیانی فر مدیر باغبانی، یوسف آروان مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی، جواد گودرزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد، سپهوند رئیس مرکز جهاد کشاورزی شیروان و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان و کشاورزان منطقه خایان قطب تولید آلبالو در شهرستان بروجرد برگزار شد.

اولین جشنواره آلبالو در شهرستان بروجرد برگزارشد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان اهداف برگزاری جشنواره آنلاین آلبالو را شناساندن و مطرح کردن محصول آلبالوی شهرستان بروجرد به بازار مصرف داخل و خارج از کشور، جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در تولید و فرآوری محصول آلبالو و برند سازی محصول آلبالو برای شهرستان بروجرد برشمرد.

یوسف آروان افزود: با توجه به اینکه شهرستان بروجرد قطب تولید آلبالو  استان می باشد و حدود ۷۰ درصد از آلبالو استان در شهرستان بروجرد تولید می شود لذا برندسازی محصول آلبالو برای شهرستان بروجرد یکی از اهداف برگزاری جشنواره آنلاین آلبالو است.

وی تصریح کرد: البته برندسازی زمان بر است و با برگزاری یک جشنواره اتفاق نمی افتد باید جشنواره آلبالو هر سال تکرار شود تا پس از چند سال این برند به نام بروجرد مطرح شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی یکی دیگر از اهداف برگزاری جشنواره را کمک به رونق صادرات، بازاریابی و فروش محصول آلبالو شهرستان بروجرد اعلام کرد و افزود: باید شرایطی را  فراهم کنیم که در کنار جشنواره آلبالو برای توسعه گردشگری کشاورزی نیز  برنامه  داشته باشیم تا زمینه حضور توریست های داخلی و خارجی به منطقه فراهم شود.

وی در پایان گفت: مردم محلی در برگزاری جشنواره باید مشارکت داشته باشند و و احساس کنند که در اقتصاد آنها موثر است و باید خداوند را سپاسگزار باشیم چرا که در سال جاری به علت خشکسالی و سرمازدگی بسیاری از باغداران استان هیچ گونه محصولی برداشت نکرده اند و از این بابت باغداران شهرستان بروجرد باید‌ سپاسگزار و شکرگذار خداوند باشند به خاطر نعمت تولید که  خداوند متعال به آنها ارزانی داشته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید