Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

پمپاژ آب به اراضی دیم ممنوع است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: کشاورزان از پمپاژ آب به اراضی دیم برای کشت محصولات آبدوست مانند سیب زمینی و هندوانه خودداری کنند.

 پمپاژ آب به اراضی دیم ممنوع است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، اسفندیار حسنی مقدم  به همراه مهندس جواد صالحیان، معاون بهبود تولیدات گیاهی در بازدید از سد ایوشان و رودخانه هرو اظهار کرد: در این بازدید به کشاورزانی که الگوی کشت را رعایت نکرده بودند توصیه هایی داشتیم.

وی گفت: شرکت آب منطقه‌ای تخصیص آب و گرفتن حقابه را برای کشاورزان لحاظ کند که بر مبنای الگوی کشت کار کرده باشند یعنی معرفی نامه از سازمان جهاد کشاورزی داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تاکید کرد: پمپاژ آب به اراضی دیم ممنوع است، بنابراین کشاورزان مبادرت به کشت محصولاتی مانند سیب زمینی و هندوانه نکنند.

حسنی مقدم گفت: همچنین کشاورزان درسطح زیر کشت محصول آبی نسبت به سال گذشته مقداری کاهش داشته باشند.

وی با بیان اینکه کشاورزان  بایستی با کم آبی سازگاری داشته باشند، اظهار کرد: استفاده درست از آب تولید شده در استان، رعایت حقابه و توجه به آب مورد نیاز پایین دست جزو مواردی است که کشاورزان باید رعایت کنند، نکته دیگر رعایت الگوی کشت است.

وی تاکید کرد: بهره برداران بخش کشاورزی محصولاتی را کشت کنند که آب کمتری مصرف و بهره وری بالاتری داشته باشند، محصولاتی مانند گیاهان دارویی،  زعفران و محصولات باغی مانند بادام، انجیر دیم، انگور و گل محمدی علاوه بر مصرف آب کمتر بهره وری بالایی دارند.

حسنی مقدم به مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها و دهستان ها تاکید کرد منطبق برنامه الگوی کاشت به کشاورزان توصیه به کاشت محصولات آبدوست نمایند و به کشاورزانی که الگوی کاشت را رعایت نمی کنند اخطار داده شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید