Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

لزوم توسعه کشت گلخانه‌ای در استان تاکید کرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در دیدار با جهانی میر، مدیر شعب بانک کشاورزی استان لرستان که به مناسبت روز جهاد کشاورزی در محل دفتر کار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان برگزار شد اعلام کرد ۸۵ درصد اقلام مورد نیاز سفره مردم در داخل کشور تولید می‌شود.

 لزوم توسعه کشت گلخانه‌ای در استان تاکید کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان؛ اسفندیار حسنی‌مقدم، در دیدار با جهانی میر، مدیر شعب بانک کشاورزی استان لرستان که به مناسبت روز جهاد کشاورزی در محل دفتر کار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان برگزار شد اعلام کرد ۸۵ درصد اقلام مورد نیاز سفره مردم در داخل کشور تولید می‌شود.

 وی با یادآوری اینکه از سال گذشته با بحران کرونا مواجهیم و امسال خشکسالی نیز به آن افزوده شده‌ است، ادامه داد: متاسفانه خشکسالی روی عملکرد خیلی از محصولات تاثیر گذاشته و سختی‌هایی برای کشاورزان به وجود آورده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بر لزوم توسعه و کشت گیاهان دارویی، احداث باغ در اراضی شیب‌دار، پرورش ماهیان خاویاری و... تاکید کرد و گفت: در این راستا باید از ظرفیت بخش خصوصی بهره بیشتر ببریم و نگاه‌مان به این سمت باشد.

 دکتر حسنی‌مقدم، محور توسعه استان را کشاورزی و دامپروری عنوان کرد و افزود: اولویت اول این دو بخش هستند هرچند گردشگری هم موثر بوده اما بیشترین تاثیر مربوط به این حوزه‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه توسعه گلخانه‌ها باید به صورت جدی پیگیری شود، اضافه کرد: با توجه به کمبود آب و خشکسالی‌ها، ضروری است که کشت‌ها را به گلخانه معطوف داریم چراکه حدود ۹۰ درصد کاهش مصرف آب را به همراه دارد در عین حال باعث بازدهی بیشتری می‌شود، در این راستا حمایت بانکها در تسهیل کردن اعطای تسهیلات بانکی ضروری است.

 دکتر حسنی‌مقدم در ادامه با اشاره به فصل برداشت بیان کرد: هم‌اکنون در اواسط این فصل قرار داریم اما تا کنون جذب اعتبارات خرید بذر ۳ درصد بوده است که نیاز داریم بانک‌ها حمایت بیشتری از شرکت‌های دارای مجوز خرید بذر داشته‌ باشند تا بتوانیم براساس پیش بینی ها مقدار بذر مورد نیاز را تهیه کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: برای پاییز و فصل کاشت بعدی کشور  به بذر نیاز دارد لذا ضروری است در زمینه تجهیز منابع مالی تعامل بیشتری بین بانک کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی صورت بگیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید