Iranian Agriculture News Agency

دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با امام جمعه شهرستان کوهدشت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با امام جمعه شهرستان کوهدشت دیدار کرد.

دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با امام جمعه شهرستان کوهدشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان؛ اسفندیار حسنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در دومین روز از هفته جهاد کشاورزی جهت افتتاح چند طرح بخش کشاورزی به این شهرستان سفر کرد و به همراه حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی با حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم طهماسبی امام جمعه شهرستان کوهدشت دیدار کردند.

 اسفندیار حسنی ‌مقدم در این دیدار با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: بروز پدیده خشکسالی در سال جاری  ۴۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی وارد و باعث کاهش تولید ۵۰۰ هزار تنی محصولات کشاورزی در استان شده است.

 حسنی مقدم افزود: جمع‌بندی خسارات را به استانداری، مجمع نمایندگان استان و وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده‌ایم و خواستار استمهال وام کشاورزان به مدت یک سال شده و نیز درخواست ما از دولت تهیه لوله و تانکر جهت تامین آب مزارع و باغات خسارت دیده از خشکسالی است.

 وی افزود در همین راستا توسط وزارت جهاد کشاورزی مصوباتی ابلاغ شده است که بر اساس آن دام مازاد عشایر خریداری می‌شود تا از ضرر و زیان بیشتر آنان جلوگیری شود.

وی در ادامه گفت: مشکل عمده بخش کشاورزی استان عدم تخصیص مناسب آب، سدسازی و اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت یکی دیگر از برنامه‌های ما استفاده از سرمایه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای توسعه بخش کشاورزی می باشد که در این راستا با تشکیل ستاد سرمایه گذاری بخش خصوصی چند طرح توسط بخش خصوصی در دست اجرا بوده و یا در حال دریافت مجوز می باشند.

 در ادامه حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم طهماسبی امام جمعه شهرستان کوهدشت با تبریک فرارسیدن هفته جهاد کشاورزی بر لزوم  سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، خرید به موقع محصولات کشاورزی، ضرورت احداث صنایع تبدیلی و غذایی، احداث سدهای کوچک، اصلاح نژاد دام،  پرورش ماهیان خاویاری و جلوگیری از کشت محصولات آب دوست تاکید کرد و گفت: بهترین مقام، مقام کشاورزی است.

 وی در پایان سخنان خود از تعامل و همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کوهدشت با کشاورزان  در جهت توسعه بخش کشاورزی تقدیر کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید