Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از وضعیت تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی حوزه شهرستان خرم آباد بازدید کرد

نظر به وظیفه نظارتی رئیس سازمان بر امور دستگاههای زیر مجموعه، دکتر حسنی مقدم به همراه معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیر امور اراضی، مدیر و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد و مرکز جهاد کشاورزی ده پیر روند تغییر کاربری های اراضی باغی منطقه تجربه سادات دهستان ده پیر را مورد بازدید قرار دادند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از وضعیت تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی حوزه شهرستان خرم آباد بازدید کرد

به گزارش خبر نگار ایانا در استان لرستان؛ حسنی مقدم ضمن گفتگو با مالکان باغچه های کوچک دارای مجوز، بند های قانونی و دستور العمل ابلاغی، ممنوعیت‌های قانونی موجود در ارتباط با ساخت ساز در اراضی باغی را بیان کردند.

وی افزود:هر گونه ساخت بنا، پی کنی، دیوار کشی، سکو بندی، و هر عملی که اراضی کشاورزی را از حالت کشاورزی خارج کند ممنوع می باشد.

  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان تصریح کرد بدون اخذ مجوز هیچگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی نبایستی صورت گیرد، متقاضیان می توانند با مراجعه به ادارات امور اراضی  درخواست‌های قانونی خود را  ارائه نمایند و ادارات امور اراضی موظف به اجرای قوانین و اجرای دستور العمل ها بوده و در جهت حل مشکل متقاضیان وفق مقررات عمل نمایند.

 دکتر حسنی مقدم در پاسخ به تقاضای مالکان و باغداران حاضر در برنامه بازدید، اظهار کرد قانون و دستور العمل ها فصل الخطاب خواهند بود و اراضی کشاورزی سرمایه های تولید  کشور و منابع  معیشت کشاورزان و روستاییان بوده و جهاد کشاورزی موظف به جلوگیری از تغییر کاربریها است، مراکز خدمات و مدیریت‌های جهاد کشاورزی بایستی با گشت زنی های شبانه روزی در جهت حفظ اراضی تمام تلاش خود را بکار گیرند.

وی در پایان به متقاضیان توصیه کرد  با ارائه تقاضای قانونی خود به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ، مشکلات و تقاضای ساخت اتاقکهای نگهبانی خود را ارائه نمایند و در صورت وجود مشکلاتی که در حدود اختیارات رئیس سازمان باشد در جهت حل مشکلات احتمالی دستورات لازم را در حد اختیارات خواهند داد و توصیه کرد که متقاضیان از هر گونه اقدام غیر قانونی خودداری نمایند تا دچار ضرر و زیانهای تخریب و جریمه های قضایی نشوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید