Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد:

توزیع سهمیه شکر زمستانه بین زنبورداران شهرستان خرم آباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد گفت: توزیع سهمیه شکر زمستانه بین زنبورداران شهرستان خرم آباد در راستای برنامه تغذیه تکمیلی زمستانه آغاز شده است.

توزیع سهمیه شکر زمستانه بین زنبورداران شهرستان خرم آباد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، مراد بیرانوند مدیر جهاد کشاورزی‌ شهرستان اعلام کرد در راستای تامین نهاده مورد نیاز زنبور داران همگام با سایر شهرستانهای استان از محل سهمیه شکر تخصیصی به استان با ارز دولتی ، مقدار ۲۰۵ تن شکر سفید بین زنبور داران شهرستان توزیع می کردد.                                                                                  

وی ادامه داد ۵۲۶ زنبور دار بومی و ۳۳۰ زنبور دار مهاجر در این مرحله از توزیع از سهمیه تخصیصی موجود بهره مند می گردند.

 بیرانوند اظهار داشت :  جمعیت زنبورستان های شهرستان خرم آباد بر اساس سر شماری پائیز ۹۸ و آمار گیری اصلاحی پائیز  ۹۹ بالغ بر ۸۳ هزار فروند می باشند که قریب به یک سوم از این جمعیت زنبورستانهای مهاجر می باشند که در فصل قشلاق در استانهای ایلام و خوزستان به فعالیت تولیدی خود ادامه می دهند.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد ادامه داد:  میزان تولید عسل و محصولات جانبی شهرستان اعم از بره موم ، موم ، دانه گرده ، ژله رویال بالغ بر ۶۰۰ تن می باشد که از نظر کیفیت و مرغوبیت در صدر محصولات تولیدی کشور قرار دارد و تولید مازاد آن علاوه بر نیاز شهرستان در سایر استان های همجوار نیز توزیع میگردد .  

بیرانوند ضمن تشکر از مدیر کل محترم غله و بازرگانی استان ، معاونت بهبود تولیدات دامی ، مدیریت تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان و اتحادیه زنبورداران استان که در تخصیص به موقع سهمیه شکر زنبور داران اهتمام لازم را بعمل  آورده انداصافه کرد بر اساس لیست جامع پهنه بندی آماری  زنبورستان هاد،  کلیه اطلاعات آماری کلنی های زنبور عسل حوزه عمل شهرستان خرم اباد در سامانه جامع مدیریت داده های کشاورزی  وارد شده و در اختیار تعاونی زنبور داران خرم آباد قرار دارد و زنبور داران شهرستان می توانند  با مراجعه  به تعاونی  زنبور داران خرم آباد نسبت به دریافت سهمیه خود اقدام نمایند.

 بیرانوند در خاتمه اضافه کرد : سهمیه هر زنبور دار بر اساس آمار مندرج در سامانه پهنه بندی محفوظ یوده و زنبور داران شهرستان می توانتد در هر زمانی که فرصت مراجعه داشته باشند با رعایت پروتکل های بهداشتی ،  فواصل اجتماعی و سایر  شرایط و دستورالعمل های ستاد ملی کرونا جهت دریافت سهمیه تخصیصی خود اقدام نمایند .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید